שר המשפטים גדעון סער, ניסח היום (רביעי) פניה דחופה לראש הממשלה נפתלי בנט ושר האוצר אביגדור ליברמן, בו הבהיר כי יש להיערך באופן מיידי להרחבת שטח המחיה לעצורים ואסירים בשב"ס, כפי שפסק בג"ץ. "נדרשת מעורבותכם בפתרון הסוגיה", כך כתב.

בפסיקת בג"ץ נקבעה החובה לספק לכלל העצורים והאסירים שטח מחיה מינימלי, בשתי פעימות, שנקבעו על ידי בית המשפט העליון, כאשר היעד הסופי שנקבע לכך הוא שטח מחיה שלא יפתח מארבעה מ"ר לאסיר בתא ללא שירותים ומקלחת, או 4.5 מ"ר לאסיר בתא הכולל שירותים ומקלחת. שכן בית המשפט קבע כי המועד הסופי לעמידה בפעימה השניה יעשה עד ה-31 בדצמבר.

במכתב ציין: "הצורך הדחוף בהיערכות מיידית להעמדת מקומות כליאה נוספים, התחדד ביתר שאת במהלך השנה האחרונה, כאשר במסגרת האירועים הביטחוניים שהתרחשו בחודש מאי נערכו מעצרים בהיקף גדול אשר הגדילו תוך זמן קצר את מצבת האסירים בשב"ס". השר הדגיש כי היעדר מקומות הכליאה הוביל לשחרורים מנהליים, ועל כך הוסיף: "מצב זה פוגע פגיעה של ממש בעיקרון שלטון החוק המתבטא בקיום גזרי הדין שהוטלו על ידי בתי המשפט, וממילא יש בו גם פגיעה באמון הציבור ובשלום הציבור וביטחונו".

בנוסף, דרש סער קיום דיון שייועד לגיבוש תוכנית חירום, להוספת מקומות כליאה שתתוקצב בהתאם, כמו גם תוכנית ארוכת טווח, ועל כן דרש את התערבותם המהירה.