יו"ר רע"ם, מנסור עבאס, הצביע היום (רביעי) בטעות עם חברי האופוזיציה, בהצעת החוק להקמת מערכת סולארית בבית משותף במסגרת פינוי בינוי.  לאחר שהובנה הטעות, על פי הייעוץ המשפטי לא ניתן היה לשנות את ההצבעה, כך שבסיומה נרשמו 60 תומכים להצעה אל מול 59 שהתנגדו.

מדובר בהצעת חוק - הקמת מערכת סולארית בבית משותף שהוקם במסגרת עסקת פינוי ובינוי, התשפ"א-2021 של חברת הכנסת אורלי לוי אבקסיס. על פי הצעת החוק, הוצע לקבוע כי יזם או קבלן המקים בית משותף או מקבץ בתים משותפים במסגרת עסקת פינוי ובינוי במתחם פינוי ובינוי, יתקין בכל בית משותף מערכת לייצור חשמל על ידי שימוש באנרגיית השמש (להלן - מערכת סולארית). על פי המוצע, המערכת הסולארית תהיה רכוש משותף של דיירי הבית המשותף ותשמש לייצור ומכירת חשמל לצורך מימון ההוצאות הדרושות להחזקת וניהול הרכוש המשותף.

קודם לכן, מליאת הכנסת סערה בעקבות הגעתה של חברת הכנסת שירלי פינטו להצביע, שישה ימים לאחר לידת בתה השניה. פינטו הוזעקה למליאה מכיוון שחברה למפלגה, אביר קארה, החליט להחרים את ההצבעה בגלל ההחלטה על החלת התו הירוק בקניונים, שלדבריו תיצור פגיעה בעסקים. מנגד, באופוזיציה לא הסכימו להתקזז עם פינטו.

לאחר ההצבעה נאמה פינטו בכנסת: "הלוואי ולא הייתי פה עכשיו. הלוואי והייתי יכולה להיות בבית כמו כל אישה נורמלית לאחר הלידה. הרבה חברי כנסת באופוזיציה סברו כי מדובר במעשה לא מוסרי להביא אישה רגע לאחר שהיא יולדת, אך מתחו את הקו בהחלטה סיעתית. לצערי, הולכתם שולל על ידי רוח המפקד, שדרשה מכם לאמץ התנהגות אנטי-אנושית וחסרת מוסר".