יו"ר ועדת הכספים, ח"כ אלכס קושניר (ישראל ביתנו) שוחח היום (רביעי) עם ענת דוידוב בתוכניתה "איפה הכסף?" והתייחס להחלת התו הירוק בקניונים כשאמר שהממשלה בוחנחת מספר צעדים, והבהיר שהדברים ייבחנו כשיגיעו לכנסת. קושניר התייחס גם לאישור מס המשקאות הממותקים, בוועדת הכספים ואמר כי "אני מאוד גאה בצו הזה שעבר. סוף סוף הפסקנו עם המדיניות של לטמון את הראש בחול".

"אנחנו נמצאים במצב של אי ודאות", קבע ח"כ קושניר בפתח דבריו בהתייחס לתו הירוק בקניונים ואמר כי הממשלה בוחנת מספר צעדים באשר ליישום אכיפת התו הירוק המורחב, בהם חלוקת צמידים אישיים למחוסנים. "עד כמה שאני מבין. יש כל מיני צעדים שאמורים לתת לאנשים צמידים לאותם אנשים שיש להם תו ירוק. צריך לבחון את זה, כשזה יגיע לכנסת". יש לציין כי לאחר שידור הריאיון, עניין הצמידים הורד מסדר היום על ידי הממשלה. 

יחד עם זאת, הבטיח כי יפעל לאזן בין הצורך לשמור על בריאות הציבור, ובין הפגיעה בזכויות אזרחיות: "אנחנו פועלים על פי נתונים ועל דברים שניתנים לבדיקה, אנחנו לא נפקיר אף אחד. אנחנו כקואליציה מבינים את הקושי והמצוקה, נמצאים תמיד עם היד על הדופק, אבל לצערי המחלה הזאת למדה אותנו שאי אפשר להיות נחרץ בשום דבר, ושצריך לבקר כל בחירה תוך כדי ביצוע". 

בהמשך השיחה, התייחס יושב ראש ועדת הכספים למס המשקאות הממותקים, שאושר לאחרונה. "אני מאוד גאה בצו הזה שעבר", קבע. "סוף סוף הפסקנו עם המדיניות של לטמון את הראש בחול ולא לראות את ההשלכות המזעזעות של שימוש וצריכה של המשקאות המתוקים", הסביר.

ח"כ קושניר הסביר מדוע הוא תומך בהחלת המס המיוחד: "צריך לזכור שמדינת ישראל מובילה את עולם המערבי במחלת הסוכרת, כל ילד שלישי בארץ יכול לחלות במחלה הזאת. אז אם אנחנו לא מבינים שאנחנו צריכים להילחם בה, אנחנו פשוט מפקירים את הבריאות של ילדנו".

לדבריו, עלותו של בקבוק ליטר וחצי של קולה עולה בישראל 3.5 דולר, בעוד שבאירופה מחירו נמוך יותר פי שניים. "חברות המשקאות צריכות להבין שיש להן רווח גדול, אבל צריך לזכור שהמס הזה נועד להשפיע על הצריכה וככל שהמחיר יהיה גבוה יותר - כך הצריכה תהיה נמוכה יותר", הסביר. ח"כ קושניר אמר שהמס המיוחד יורגש בעיקר בקניית שישיות בקבוקים לא כשקונים פחית.

בסיום דבריו, התייחס לסירובה של האופוזיציה להתקזז עם ח"כ שירלי פינטו בהצבעות, פחות משבוע לאחר שילדה. על כך אמר: "זו פארסה של האופוזיציה שמאוד קשה לי לקבל אותה. אני חושב שזה חוסר רגישות מוחלט  ואני מתפלא על הח"כיות מהאופוזיציה שגילו אטימות לב. ברור שאנו יריבים פוליטיים, אבל חייבת להיות חמלה אחד כלפי השני".