יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ ניר אורבך, הודיע הערב (רביעי) ליו"ר הקואליציה, ח"כ עידית סילמן, כי לאור האמירות של המסיתות נגד תושבי יו"ש, כך לדבריו, של חברי הקואלציה, הוא לא יקדם חקיקה של אותם גורמים. 

במכתב ששלח לח"כ סילמן כתב כי "אני עוקב בדאגה אחר הודעות מסיתות של חברים בקואליציה שמטרתן להכתים ולפגוע בציבור המתיישבים היקר בו בזמן שהטרור פושה ברחבי יהודה ושומרון. אמירות שלאחר מכן משמשות גופים זרים ופלסטינים להכפשת מדינת ישראל ופוגעת באינטרס הלאומי שלה". 

"לאור זאת, כיו"ר ועדת הכנסת ברצוני להודיעך כי מעצה ואילך, כל הצעת חוק שתעלה מצד חברי הכנסת הללו לא תקודם על ידי בוועדת הכנסת. כל עוד חברים בקואליציה פוגעים בי ובציבור אותו אני מייצג אני לא מתכוון לתמוך בשום יוזמה או חקיקה מצידם", הוסיף.

כזכור, השר לביטחון פנים, עומר בר-לב, עורר סערה לאחר שבציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו כתב כי נפגש עם תת מזכירת המדינה של ארה"ב, ויקטוריה נולנד ודן בין היתר על "אלימות מתנחלים וכיצד ניתן להפחית את המתח באזור ולחזק את הרשות הפלסטינית".

בתגובה לפרסום, תקפה חברתו לממשלה, שרת הפנים איילת שקד, ואמרה כי "התבלבלת, המתיישבים הם מלח הארץ, ממשיכי החלוצים מהעמק ומההר.  האלימות ממנה יש להזדעזע היא עשרות מקרי זריקות אבנים ובקתבים על יהודים שקורים מדי יום - רק בגלל שהם יהודים, וכל זה בעידוד ובתמיכת הרש"פ. ממליצה לך לדבר על האלימות הזו עם גב' נולנד".