ח"כ מוסי רז הודיע הערב (רביעי) כי הגיש יחד עם ח"כ נעמה לזימי ואמילי מואטי הצעת חוק למתן חופשת לידה לחברות כנסת. על פי הצעת החוק, חברות הכנסת יוחלפו בזמן היעדרותן על ידי הבא ברשימה לכנסת. בחשבון הטוויטר שלו כתב רז כי" לחברת כנסת יולדת מגיע זמן התאוששות והתאקלמות כמו לכל הורה חדש, ולציבור שבחר בה יש זכות להיות מיוצג בזמן זה".

הצעת חוק זו מגיעה לאחר שמוקדם יותר היום, ח"כ שירלי פינטו הוזעקה כשישה ימים לאחר שילדה את בתה השנייה להצבעה במליאת הכנסת על הצעת החוק לדמי אבטלה לעצמאיים, מלווה בתינוקת הטרייה. פינטו הוזעקה למליאה מכיוון שחברה למפלגה, אביר קארה, החליט להחרים את ההצבעה גלל ההחלטה על החלת התו הירוק בקניונים, שלדבריו תיצור פגיעה בעסקים. בכך הרוב של הקואליציה עומד בסכנה, לאחר שבאופוזיציה לא הסכימו להתקזז עם פינטו.

שירלי פינטו מתקבלת במליאת הכנסת. צילום: ערוץ הכנסת

לאחר ההצבעה נאמה פינטו בכנסת: "הלוואי ולא הייתי פה עכשיו. הלוואי והייתי יכולה להיות בבית כמו כל אישה נורמלית לאחר הלידה, עם בתי קרן. הסיפור בשבוע האחרון כבר מזמן לא נוגע לשירלי פינטו, אלא לכל אם יולדת בישראל. הרבה חברי כנסת באופוזיציה סברו כי מדובר במעשה לא מוסרי להביא אישה רגע לאחר שהיא יולדת, אך מתחו את הקו בהחלטה סיעתית. לצערי, הולכתם שולל על ידי רוח המפקד, שדרשה מכם לאמץ התנהגות אנטי-אנושית וחסרת מוסר. לחברי האופוזיציה הייתה אפשרות לצאת עם ידיהם על העליונה. בחרתם להיות קטנים, כמה מאכזב, כמה חבל, כמה מביש".