ח"כ אחמד טיבי השיב הבוקר (חמישי) בתוכניתם של בן כספית וינון מגל ב-103FM, לטענות כי בלבל את יו"ר רע"מ, מנסור עבאס, בהצבעה שהביכה את הקואליציה והביאה לאישור הצעת חוק מהאופוזיציה. "אני מבין שעבאס לא יכול לשאת באחריות לטעויות שהוא עושה. האמירות שלו פתטיות".

לאחר ההפסד של הקואליציה, החליט מיקי לוי להחליף את טיבי כמנהל ישיבת המליאה, החלטה שלאחריה הצהיר טיבי כי יפסיק לשמש כסגן יו"ר הכנסת עד להודעה חדשה. "אחרי שהחלטתי ללכת לפי הייעוץ המשפטי ולקבל את הצבעתו הראשונה של עבאס, יושב הראש החליט להחליף אותי אחרי 5 דקות. צריך לזכור שיש תקנון וצריך לכבד אותו, אני לא כלי בידי מי שצועקים עליי מלמטה". 

בנוסף, ביקר טיבי את התנהלות ח"כ עבאס, על התקציבים שאושרו בתקציב למען החברה הערבית ועל שיתוף הפעולה של רע"מ בקואליציה: "כסף זה אלמנט אחד בלבד, חוק הלאום לא תלוי כסף. חוק הלאום מבטל את הקולקטיב הערבי ואת הזכויות הלגיטימיות של הציבור הערבי כאן, זה לא תלוי בכסף. חוקים כמו חוק תכנון ובנייה שהוא חוק אידאולוגי, הוא בעיקרו אידאולוגיה ציונית על חשבון האזרחים הערבים. לא על התקציבים לבדם חי העם הערבי. ממשלת נתניהו נתנה תוכנית 15 מיליארד ש"ח וזה לא הביא לשוויון".

ח"כ טיבי נשאל בתוכנית גם בנוגע לעמדתו על שחרור מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית, ראאד סלאח, והשיב: "אני מברך אותו לרגל שחרורו ואני גם אבקר אותו בביתו כדי לברך אותו. הוא פועל למען מסגד אל אקצא".

על אף שהפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית יצאה מחוק לחוק בהחלטת השב"כ, טען ח"כ טיבי: "ההחלטה להוציא את התנועה האסלאמית הצפונית מחוץ לחוק הייתה שגויה ופוליטית ופוגעת בחופש הפעילות הפוליטית, גם אם אתה לא אוהב אותה, של תנועה שיש לה הרבה תומכים. מצד אחד, הערבים אזרחי מדינת ישראל הם חלק מהעם הפלסטיני. מצד שני אנחנו אזרחי מדינת ישראל, נאבקים להיות שווים למרות שאנחנו לא שווים. יש זהות לאומית שאנחנו רוצים לפתח ולהיות גאים בה".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm