איילה חסון הציגה הערב (חמישי) בחדשות 13, הקלטות של מנכ"ל משרד החינוך יגאל סלוביק לאחר שפוטר על ידי השרה יפעת שאשא-ביטון, בעקבות חוסר הסכמות על ניהול משבר הקורונה ומבצע החיסונים.

בפתיחה, דיבר סלוביק על יחסה של השרה שאשא-ביטון לעובדי המשרד: "תראי, היא צעקה על העובדים, העובדים לא יגידו את זה, הם מפחדים. הם סופגים את זה. אין להם ברירה. היא צועקת וצורחת. אתם לא עושים את מה שצריך, אתם לא מגיבים לפה, אתם לא מביאים לי את הנתונים שאני רוצה. אתם לא עושים מה שאני אומרת", כאשר הכוונה לעובדים בכירים, בדירוג סמנכ"לים, לדברו.

על יחסי המרות בינו לבין השרה, אמר סלוביק: "יש המון דברים שמסוכמים שאני בתור המנכ"ל לא ידעתי. לא הכרתי כי היא סיכמה איתם ישירות מול המטה כמו התקציבים. וגם אמרתי לה, יפעת אסור לך לשחק בדברים האלה, יש סמכויות למנכ"ל, לשרה אין. למיטב ידיעתי את התקשי"רים".

כאשר נשאל מה מניע את עבודתה, ענה: "אני חושב שמה שמניע אותה, אולי יש פה אג'נדה שהיא חושבת שהיא תפסה עליה קריירה והיא מסוגלת להמשיך ולהתקדם איתה הלאה. מעבר לעמדות המקצועיות שלה שאמרתי לך אותן, יש פה גם אירוע שאפשר לנהל עליו ציבורית שיח, וסתם היא זכתה לאהדה גדולה שהייתה יו"ר ועדת הקורונה על האירוע הזה, כן?".

"אמרתי לה פעם, את יודעת, את יושבת ראש ואני המנכ"ל. את תקבעי את המדיניות, את לא צריכה להתעסק בכל בורג. היא לא סומכת על אף אחד חוץ מאשר על עצמה, על אף אחד".

"לפני משהו כמו שבועיים היא אומרת לי תקשיב, ואז הרגשתי שמתחיל להיות פה בילד-אפ. היא אומרת לי 'אני שומעת מאנשים שאתה לא נותן לי גיבוי'. אמרתי לה יפעת תקשיבי, זה לא יקרה בחיים, אני מגיע ממערכת שכל חייה מדברת על אמון וגיבוי. לא היה ולא נברא. קמנו, לחצנו ידיים, אמרה לי 'אני שמחה לשמוע את זה כי הגיעו אליי שמועות'", הוסיף.

משרד החינוך בירושלים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
משרד החינוך בירושלים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

"אמרתי לה יפעת, לא היה ולא נברא. ואז הבאתי ראש מטרה חדש, הבאתי מישהי אחרת. היא אמרה לי 'תגיד לי מי'. אמרתי לה זאת ראש המטרה שלי, ואחרי כמה זמן היא אומרת לי 'תקשיב אני לא מוכנה שהיא תהיה פה, אני לא סומכת עליה פה במשרד'. אמרתי לה שאני סומך עליה. היא השיבה 'כן, אבל ראש המטה שלך חשופה לכל'. אני אמרתי , מה אני חושף פה את סודון הגרעין האיראני? ואם את לא סומכת עליי, אז יש פה בעיה", סיכם.

לאחר מכן, התייחס למבצע החיסונים בבתי הספר: "חסמו לי את המייל בשעה שמונה וחצי בערב. ואז במהלך השבוע הזה בנט כל הזמן רצה לראות מה קורה עם החיסונים במערכת החינוך. כי, איך מתחילים לחסן אחרי שחוזרים מחנוכה. הוא אומר לי 'יגאל, אני מבקש שתם תובילו את מהצבע החיסונים'. אמרתי לו תשמע ראש הממשלה, מי שמוביל חיסונים זה משרד הבראות, לא אני. זאת עמדת השרה. ואז ראש הממשלה אומר 'משרד החינוך מוביל'. היא אומרת לי 'לא יהיו הפנינג בבתי הספר ביום החיסונים', השבתי לה 'אין הפנניג בבתי הספר, תקראי את המסמך".

סלוביק התייחס לתהליך שהוביל לפיטוריו: "ואז אמרתי לה, יפעת תקשיבי, בואי יש לי מה לסיים, וגם חשוב לי לסיים פה פרק זמן ארוך בתפקיד. עכשיו היא ניסתה לקחת את זה ולפרסם שביקשתי את זה תמורת תנאים סוציאליים. יש לי פנסיה תקציבית מהצבא, איזה תנאים אני צריך? אמרתי לה יפעת אני חושב שנכון שניפרד בכיף".

"היא אמרה לי 'יגאל זה לא יקרה, לא יקרה. בוא תוציא מסמך שזה בגלל סיבות אישיות'. אמרתי אני לא מוציא בגלל סיבות אישיות, ממש לא. ואז אמרתי לה, את יודעת יפעת, אני לא מתכוון לצאת מכאן עם אירוע שאני נפגע ממנו, אני לא אשב בשקט, אם אני נפגע, גם את נפגעת. היא אמרה לי 'אתה תיפגע'. אמרתי לה אפשר למנוע את זה. אני בניגוד אלייך, כל מה שבאתי איתו לפה זה השם שלי, וכל מה שאחזור איתו הביתה זה השם שלי", הוסיף.

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון אמרה בתגובה לכתבה בחדשות 13: "מיחזור של שקרים ובדיות במסגרת קמפיין תקשורתי מאורגן של מנכ"ל שהתבקש לסיים את תפקידו כי לא עמד ביעדים שהציבה השרה למערכת החינוך ובגלל בעיות של לויאליות ואמון. השרה לא מתכוונת להיגרר לקמפיין המלוכלך שמובילים נגדה. השרה מאחלת למר סלוביק הצלחה בהמשך דרכו.