יו"ר רשימת הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' הודיע היום (ראשון) כי הוא וכל חבריו לסיעה יעלו הלילה לישוב חומש שביהודה ושומרון, על מנת להעביר שם את הלילה. לדבריו של סמוטריץ', הסיעה מגיעה למקום על מנת "לחזק את המתיישבים ואת תלמידי הישיבה".

בנוסף, יו"ר הציונות הדתית הודיע כי סיעתו תדרוש להסדיר את הישוב והישיבה בחומש, כתשובה לרצח יהודה דימנטמן בערב חמישי האחרון. עוד הוסיף סמוטריץ' כי הוא "קורא לחבריי במחנה הלאומי להצטרף הלילה ובימים הקרובים".

המהלך של סיעת הציונות הדתית מגיע שעות ספורות לאחר שצה"ל הודיע כי הוא בודק טענות חיילים לפיהם הותקפו על ידי קבוצת יהודים שניסתה להגיע לחומש, על אף שצה"ל עצר את הכניסה למקום. את המהלך כינה סמוטריץ' "לפרוץ את המצור על חומש". צה"ל הודיע כי המפגינים פרצו מחסומים שהוצבו בשטח ונכנסו לשטח היישוב המפונה על מנת לנסות ולהקים במקום מבנים בלתי חוקיים.

כוחות צה"ל, מג"ב ומשטרה ניסו לחסום את הגעתם של המתיישבים ואלו הפעילו אלימות פיזית ומילולית, השחיתו רכוש צבאי וחסמו את מעבר הכוחות. בנוסף, לוחם צה״ל נפצע קל כתוצאה מפגיעת רכב מתיישבים.

בתגובה להודעה של יו"ר הציונות הדתית, סגן שרת הכלכלה יאיר גולן צייץ בטוויטר: "סמוטריץ זה לא המחנה הלאומי, אלא המחנה המשיחי, האלים, והאנרכיסטי. פינוי חומש ב-2005 היה מעשה ציוני בדרך להיפרדות מהפלסטינים. סמוטריץ נכון להקריב את הדם של הבנים שלנו, כדי שקומץ משיחיים יבואו על סיפוקם. לאנטי ציונות הזו יש מענה אחד - יד ברזל נגד הטרור וחד ברזל באכיפת שלטון החוק".

לאחר הודעת דובר צה"ל, ישיבת חומש יצאה עם הודעה משלה בה טענה כי "דובר צה"ל משקר.  "אנו דוחים בשאט נפש את השקרים החמורים של דובר צה"ל. לא הייתה אלימות ואין אלימות בחומש!".

לדבריהם, "ישיבת חומש פועלת יום יום לילה לילה במשך 15 שנה. במשך כל הזמן הזה לא נשמעו כל תלונה על פגיעה בחיילי צה"ל ולא בכדי. דובר צה"ל עובד בשרות בני גנץ ומתדרך כתבים בשקרים חמורים. כל התמונות וכל הסרטונים מראים על אפס אלימות! משקרים ומוציאים את דיבת תלמידי הישיבה רעה. גם בסרטון שהפיץ דו"צ אין כל אלימות.לא הספיק רצח חברם לספסל הלימודים?! עכשיו דובר צה"ל ובני גנץ שופכים את דמם בשקרים מכוערים??? זה רצח אופי תתביישו".


 
 יאיר גולן: "קיום הישיבה בחומש הוא שערורייה, מערכת הביטחון מעלה בתפקידה"

בתוך כך ,סגן השר במשרד הכלכלה, יאיר גולן, שוחח הבוקר (ראשון) עם אראל סג"ל ב-103FM, לאור האירועים האחרונים בחומש. "העובדה שמאפשרים ביישוב קיום ישיבה זו פשוט שערורייה, זה לא היה צריך לקרות", טען גולן, שתקף את מערכת הביטחון ואמר כי היא "מעלה בתפקידה בנושא".

למרות מילותיו הקשות, סגן השר ציין לטובה את פעולות כוחות הביטחון, אשר פעולותיהם האחרונות הביאו לתפיסת החשודים בביצוע הפיגוע ביום חמישי האחרון: " אני רוצה לברך את כוחות הביטחון על המבצע המוצלח ומייחל לכך שהמשך הפעילות לא יאפשר לשום טרור פלסטיני להרים ראש. עמדתנו בנושא היא חד משמעית, לא יכול להיות שיצאנו משם כדי לסמל כיוון מאוד ברור שצריך להפריד בין יהודים לפלסטינים ושהדבר הטוב ביותר למדינת ישראל הם גבולות ברורים ומוכרים - ובסופו של דבר אנחנו עושים את ההפך. ולא עושים את ההפך כמדיניות מוצהרת, אלא במחשכים - כגנבים בלילה".  

"היה צריך לפנות את חומש מזמן, היא בכלל לא הייתה צריכה להיות שם. בתקופתי כמפקד איו"ש הייתה התנתקות, היו ניסיונות חזרה לחומש ולא אפשרנו אותם אף פעם. צר לי שמערכת הביטחון מעלה בתפקידה בנושא הזה. אני לא מדבר בכלל בשפה של איומים ושל אולטימטומים, אני מסתכל רק על גורלה של מדינת ישראל - וטובתה של המדינה היא שהיא תהיה מדינת חוק, אבל כדי שהיא תהיה מדינת חוק, היא לא יכולה להרשות דברים שהם פשוט המערב הפרוע. מבצעים לינצ'ים, זורקים אבנים, נוקמים נקמה כנגד חפים מפשע - זו דרכנו? לא, את זה צריך לגנות", המשיך גולן.

עוד הוא הוסיף כי יש להילחם בטרור, בין אם הוא פלסטיני ובין אם הוא טרור יהודי: "טרור זה טרור זה טרור. אני מבדיל ביניהם במה שקורה בשטח ובמה הם המאפיינים. אני לא רואה את עצמי, כאדם שנלחם בטרור הפלסטיני רוב חייו הבוגרים, נותן גיבוי לטרור מאיזה סוג שהוא. עמדתי היא חד משמעית - מהפלסטינים צריך להיפרד וכל פעילות שתביא לחיזוק האחיזה שלנו במרחב, היא בעיניי פעילות מגונה".

"יש אנשים שהם חושבים שהם עושים טוב למדינת ישראל ולעם ישראל, אבל הם עושים רע מאוד - אני מנסה לשכנע אותם בכל הכוח בכך", סיכם סגן השר.

סייע בעריכת הכתבה: דוד זבולוני, 103fm

בתוך כך, בצה"ל פתחו בבדיקת טענות של מספר חיילים, הטוענים כי הותקפו בידי קבוצת יהודים, אתמול לפנות בוקר, לאחר שלא אפשרו להם להגיע לחומש עם חומרי בנייה. לטענת החיילים, שהוצבו במקום כחלק ממשימה לאבטחת הציר, הקבוצה התקיפה אותם לאחר שמנעו מהם לעבור לחומש.