במערכת הפוליטית מגיבים בזהירות ובסקרנות לסקר של חברת פאנל פוליטיקס, שפורסם אתמול (ראשון) ב"מעריב" וברדיו 103FM, אשר ממנו עולה כי המועמד היחיד שביכולתו לשמר את יתרון הליכוד ולהכריע את הבחירות הבאות לכנסת בהפרש הגבוה ביותר הוא ניר ברקת, ראש עיריית ירושלים לשעבר, שהצהיר כי בכוונתו להתמודד על ראשות המפלגה ביום שאחרי נתניהו.


ברקת מצליח בסקר להוביל את הליכוד ל־29 מנדטים. מדובר בארבעה מושבים פחות מנתניהו, אך עדיין למצב שבו הליכוד היא המפלגה הגדולה ביותר בפער של עשרה מנדטים מיאיר לפיד, שנמצא במקום השני. רבים מחברי הכנסת של הליכוד סירבו אתמול להתייחס לסקר. עם זאת, גורמים במפלגה המזוהים עם נתניהו אמרו בשיחות עם "מעריב": "הסקר הזה, כמו אף סקר אחר, לא מסוגלים להשפיע על דעת חברי הליכוד, מצביעי הליכוד ועל דעת הקהל הרחב. נתניהו ימשיך להוביל את הליכוד וירכיב את הקואליציה אחרי הבחירות הקרובות".


מאידך, היו בליכוד גם כאלה שהצביעו על כך שלתנועה בהובלת נתניהו אין יכולת להקים קואליציה במבנה הפוליטי הנוכחי, בעוד שעם ברקת הסיכויים גבוהים בהרבה. חברי כנסת מהליכוד שלא מזוהים עם ראש הממשלה לשעבר טענו כי "הסקר משקף את המציאות. נתניהו הינו מנהיג חזק שלא מסוגל להחזיר את הליכוד ואת הימין לשלטון. הסקר משקף את המגמה שרק תתבהר עם הזמן".