ראשי סיעות הקואליציה פנו היום (שני) ליושב ראש הכנסת, ח"כ מיקי לוי, בבקשה לדון בסרטון שהפיץ יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו בשבוע שעבר. בסרטון, נתניהו תוקף באנגלית את הממשלה, "טוען לקץ הדמוקרטיה ואף הגדיל ואמר כי הדבר ישפיע על מדינות דמוקרטיות אחרות". את הפנייה העביר חבר הכנסת בועז טופורובסקי, אשר יזם את הפנייה, ואליו הצטרפו ראשי סיעות הקואליציה. בקואליציה שואפים להעלות את הנושא כהצעה לסדר אך נוכח ההסכמות עם האופוזיציה הוחלט לדחות את קיום הדיון שתחילה הייתה אפשרות שייערך היום, בשבוע ימים.

"ביום חמישי, 16.12, פרסם יו"ר האופוזיציה, חה"כ בנימין נתניהו סרטון באנגלית, עם כתוביות באנגלית, המיועד להפצה בכל רחבי העולם. אכן ישנו משפט שאומר "מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו", אך מה רבה ההפתעה שהסרטון החותר באופן חד- משמעי תחת חוסנה של ישראל, ערכיה והעומדים בראשה, הופץ על ידי מי שכיהן כראש הממשלה עד לא מכבר וכעת, מתנהג כמו אחרון אויבי ישראל. סרטון זה פוגע באופן אינהרנטי וישיר במוסריות הישראלית, אשר אותה יש לחזק ולא להרוס מבית", טענו בקואליציה.

לדבריהם, פעולותיו של נתניהו ברשתות החברתיות הן  "פלטפורמה להמשך הפצת דיבתה של ישראל בעולם ונותנות חומר נוסף לאלו המבקשים לפגוע בנו, ביציבותנו ובחוסננו". עוד הוסיפו ראשי הקואליציה כי בחירתו של יו"ר האופוזיציה לצלם את הסרטון בשפה האנגלית, ואף להוסיף כתוביות באנגלית, היא 'פגיעה תדמיתית כפולה, שכן הוא פונה לקהילה הבינלאומית ולא לאזרחי ישראל, בתקופה בה ישנו מאמץ אמיתי לשפר את תפיסתה של ישראל בקהילה הבין לאומית".

בקואליציה המשיכו לתקוף את בחירתו של נתניהו ומסרו כי פעולותיו נובעות לא מתוך דאגה למדינה אלא "מתוך אינטרס פוליטי אישי וצר של חבר הכנסת. בכך, חה"כ נתניהו שנלחם לאורך כל שנות כהונתו בחירוף נפש כנגד אירוגונים שונים המבקשים להרע לישראל, הצטרף אליהם והפך להיות חלק ממפיצי ההסתה כנגדנו. על כן ולאור הרצון לערער את יציבות ממשלת וכנסת ישראל, אבקש כי פגיעתו ההרסנית של יו"ר האופוזיציה בבטחונה ובערכיה של מדינת ישראל, כאילו היה אחד מהארגונים הקיצוניים אשר מבקשים את השמדתה של מדינתנו, תובא לדיון על גבי מליאת הכנסת ותדון על ידי חבריה".

מ"הליכוד" נמסר בתגובה כי "מי שמוציא את דיבתה של ישראל זו הקואליציה של בנט וגדעון סער שמחוקקת בישראל חוקים נוסח איראן וסוריה. קודם מקדמים חוקים לסתימת פיות ועכשיו מבקשים לסתום את הפה למי שמותח ביקורת על חוקים אלו – באמצעות צנזורה ברשתות החברתיות, חיפוש בבתי אזרחים בלי צו שופט וחוקים לפסילת מועמדים לראשות ממשלה – חוקים שלא קיימים באף דמוקרטיה".

השרה לשעבר, חברת הכנסת מירי רגב, כתבה בתגובה בפייסבוק: "כשהאיש הוא ה-issue. לחיי הצביעות והמוסר הכפול. כשמוסי רז פונה לחברי פרלמנט אירופאים כדי לגנות את מדינת ישראל, זה בסדר. כשניצן הורוביץ קורא לחקור את חיילי צה"ל בהאג, זה בסדר.  כשעמר בר לב מדבר על אלימות מתנחלים עם תת מזכירת ההגנה האמריקאית, זה בסדר.כשנפתלי בנט מגנה את מערך הרפואה הישראלי על בימת האו"ם, זה בסדר. כשיאיר לפיד בשומר החומות, אומר שהמבצע הוא גחמה של נתניהו לתקשורת הזרה, זה בסדר. והיד עוד נטויה בדוגמאות.

אז אתם מעזים להעלות הצעה כל כך הזויה ובזויה? לאן עוד תגיעו עם האובססיה הזאת לבנימין נתניהו? מישהו מכם יכול להגיע בכלל לרמת התרומה שלו לעוצמתה ובטחונה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית? האם יש סוכן הסברה יותר טוב למדינת ישראל מאשר בנימין נתניהו? פשוט שבו ותלמדו מהטוב ביותר".