בצל התפשטות זן ה"אומיקרון" של הקורונה ומסיבת העיתונאים של ראש הממשלה נפתלי בנט אתמול, סיעות הכנסת מקיימות היום (שני) את ישיבותיהן השבועיות.

את הישיבה הראשונה תקיים סיעת יש עתיד בראשות שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד. בפתח דבריו, אמר לפיד כי "ישראל הכריזה אתמול על עוד שורה של מדינות כמדינות אדומות. הבולטת ביניהן היא כמובן ארצות הברית. בניגוד לעבר, לא היו פה – ובממשלה הזו גם לא יהיו - שיקולים פוליטיים. ראש הממשלה הגיב מהר לאומיקרון. בימים הראשונים היו כאלה שאמרו שהוא מגיב מהר מדי. היום כבר ברור שהוא צדק. היה צריך לסגור את הפקק, כדי להאט את התפשטות האומיקרון ולאפשר לכלכלה להמשיך לעבוד"

"נשאלנו בימים האחרונים אם אין בהכרזה של סדרה ארוכה של מדינות אדומות נזק מדיני. התשובה היא יש, אבל אנחנו יודעים לנהל אותו ולשלוט בו. אנחנו הולכים ממדינה למדינה, מסבירים את השיקולים. מדינות העולם מבינות אותנו, מפני שהפגיעה אצלם הרבה יותר קשה מאשר אצלנו", אמר

"אני מקבל את כל המידע מהנציגויות שלנו ברחבי העולם. באירופה, באמריקה, במזרח, מדינה אחרי מדינה הופכת לאדומה. העובדה שבישראל החיים נמשכים כמעט כרגיל מטעה אתכם. אם אתם לא רוצים שהכלכלה הישראלית תסגר, שהחיים בישראל יחזרו שנה אחורה, לכו להתחסן, ותחסנו את הילדים שלכם. אין דרך אחרת", סיכם.

סיעת כחול לבן הייתה ההבאה להתכנס לאחר מפלגת יש עתיד, בפתח הישיבה אמרה יו"ר המפלגה, שר הביטחון בני גנץ: "אתמול לפני שנה יצאנו לדרך במבצע החיסונים בישראל, מבצע ששינה את ההתמודדות עם הקורונה. מאז, נכנסנו לשגרה, רוב מוחלט של הזמן המשק פתוח והקו שהממשלה מובילה הוא קו ברור. בלי היסטריה, עם היגיון בריא שיאפשר לנו להישאר בריאים ולכלכלה לתפקד".

"ההיגיון הזה אומר שעם התפרצות האומיקרון, עלינו לסגור את שער הכניסה לתקופה מוגבלת ולהרוויח זמן שיאפשר לנו להרחיב את מבצע החיסונים. לצורך כך, מערכת הביטחון ופיקוד העורף ממשיכים את פעילותם ומסייעים למשרד הבריאות בחיסונים בבתי הספר, במלוניות הקורונה ובכלל המשימות המבצעיות ובהן גם קטיעה מהירה ויעליה של שרשראות ההדבקה", הוסיף.

לדבריו, "אני מבקש להביע תמיכה מלאה בפעולות הממשלה. לצד זאת, נדאג לקיים דיונים סדירים של קבינט הקורונה שיבחנו את הצעדים והתוצאות שלהם. מרימים את האמברקס, אבל בקרוב נצטרף למצוא את הנתיב להמשיך בנסיעה. את מבצע החיסונים הראשון הובילו רה"מ נתניהו ושר הבריאות אדלשטיין ואני רוצה להביע את הערכתי".

בני גנץ (צילום: מרק ישראל סלם)
בני גנץ (צילום: מרק ישראל סלם)

עוד אמר גנץ כי "דווקא בגלל כך, שהבינו אז את חשיבות החיסונים, אני מצפה מהם ומהאופוזיציה להיות אלו שיוצאים בקריאה נחרצת לציבור ללכת ולהתחסן. אין דבר יותר חשוב מזה בימים אלו. זה מעל פוליטיקה ומעל קרבות קרדיט. אני קורא להם להשתתף במאמץ הזה. בנושא אחר, אני מבקש להזכיר דווקא בימים אלו את חשיבותה של שמירה על הדמוקרטיה, את האמצעים לשמור עליה אנו עושים בכל חוק וכל תקנה, תוך שאנו מוודאים שהפגיעה בזכויות הפרט היא במינימום ההכרחי".

"כחול לבן עשתה זאת בכל שנות קיומה ותמשיך לעשות זאת. לא נקבל הטפות מוסר ממי שכל פעולותיהם הם אנטי דמוקרטיים. מי שביקש לעוות חוקי יסוד, להדיח את היועמ"ש ומבקש לכופף את הדמוקרטיה הישראלית. הציבור שהתפרסם ברשתות אינו מייצג ועלול להיות כלי לאויבנו שיעשו בו שימוש ונזק גדול לישראל. את שמה של ישראל וביטחונה לא הופכים לכלי שרת פוליטי".

בהתייחסו לעלייה בפיגועי הטרור ולתפיסת המחבלים מהפיגוע בחומש, אמר גנץ כי "הופעתי בוועדת חוץ וביטחון וסקרתי את המדיניות של המערכת לשנים הקרובות. אני רוצה לשבח את כוחות הביטחון ופעולותיהם בתפיסת המחבלים מחומש, הזדמנות להשתתף פעם נוספת בצערה של המשפחה. נמשיך להילחם בטרור. מבקש לחזק את כלל הכוחות הפועלים בכל הגזרות. שמרו עלינו ועל עצמכם". 

יו"ר סיעת הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', תקף את הממשלה ואמר כי "יש כוונה לחסל את הישיבה שפועלת בחומש, אם חלילה הממשלה תקבל את ההחלטה הזו זה יהיה פרס לטרור רוח גבית עזה ולמעשה הממשלה הזו תגיש לרוצחיו של יהודה על מגש הכסף. התשובה חייבת להיות הפוכה הקמה מחודשת של היישוב באומץ תוך גדיעת התקווה של מי שמנסים לפגוע בנו".

"הממשלה הזו לא פעם ולא פעמיים נסמכת על נתניהו, אבל הוא מעולם לא חשב לסגור אותה בוודאי ובוודאי לא על רקע פיגוע כזה, אנחנו נהיה שם ואיתנו אלפי אוהבים ואוהבות הארץ אשר נחושים לקיים את הנוכחות היהודית בחומש. זן האומיקרון גרוע, אבל הוא חושף כבר בתחילת הטיפול בו את הבעיה ברה"מ עם שישה מנדטים, עם אפס כמעט תמיכה ציבורית", הוסיף

בצלאל סמוטריץ (צילום: מרק ישראל סלם)
בצלאל סמוטריץ (צילום: מרק ישראל סלם)


עוד אמר סמוטריץ' כי "ראש ממשלה שלא מסוגל לקבל החלטות ולאכוף אותן על שריו הסוררים כמו שרת החינוך, שר האוצר, או לפיד. שכפי שפורסם אתמול, הוא מסרב לאשר את התו הירוק. התוצאה זיגזג בקבלת ההחלטות וכתוצאה מכך חוסר אמון בציבור בהחלטות הממשלה".