איום מפורש לחמאס: על פי דיווח של העיתון הלבנוני "אל אח'באר" שהתפרסם היום (שני), שתי משלחות מצריות נכנסו לרצועת עזה אמש. משלחת אחת, האמונה על שיקום הרצועה, נכנסה לרצועה דרך מעבר רפיח, והמשלחת השנייה שיעודה להיפגש עם בכירי חמאס ושאר הפלגים החמושים ברצועה, נכנסה דרך מעבר ארז סמוך לבית ח'אנון. 

המשלחות המצריות מגיעות לרצועה בניסיון להתחיל ליישם בפועל את ההסכמות שהובילו להפסקת האש במהלך סבב הלחימה האחרון עם ישראל במבצע "שומר החומות" בחודש מאי האחרון. עד כה, לא נרשמה התקדמות כלשהי בהוצאתן של התוכניות לפועל, על פי המקור שדיווח לעיתון הלבנוני. 

פעילי חמאס בעזה (צילום: עבד רחים חטיב - פלאש 90)
פעילי חמאס בעזה (צילום: עבד רחים חטיב - פלאש 90)

המתווכים שנפגשו עם ראשי חמאס וארגוני הטרור הנוספים, נשאו מסר ישראלי שדורש להרגיע את רמת הנפיצות ואת מקרי האלימות שיוצאים נגד אזרחים ישראלים בירושלים. במידה וימשיכו "להלהיט את השטח", בישראל, על פי הדיווח, ישובו למדיניות החיסולים והסיכולים הממוקדים "בארץ ובחו"ל". 

מנגד, בחמאס הביעו מורת רוח בפני המשלחת המצרית בעקבות אוזלת ידם והתחמקותם בסיוע לשיקום הרצועה. מקורב לחמאס שנכח בפגישות טען: "הביקור הנוכחי נועד להשליך חול בעינינו, ולא מביא שום בשורה חדשה". 

ירי ארטילרי לעבר רצועת עזה במבצע שומר החומות (צילום: רויטרס)
ירי ארטילרי לעבר רצועת עזה במבצע שומר החומות (צילום: רויטרס)

בשבועות האחרונים בחמאס ובג'יהאד האסלאמי מעבירים איומים לישראל, ודורשים "להרים את המצור" מעל ירושלים והגדה המערבית כדי ש"לא תפקע סבלנותה של ההתנגדות".