ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו תקף אמש את חבר הכנסת ישראל כ"ץ והאשים אותו בשיתוף פעולה עם אנשי "הליכודניקים החדשים", שנתפסים בעיני רבים כזרם חתרני בתוך המפלגה. נתנהיו האשים את כץ, בין היתר, בפגיעה בעתיד התנועה. 

"130 אלף חברי הליכוד לא יסלחו לו על כך": נתניהו במסר מאיים לכ"ץ

ח"כ שלמה קרעי שוחח הבוקר (רביעי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והגיב למתקפת ראש האופוזיציה: "צריך להבין את הסיפור, מה זה הליכודניקים החדשים, גם לדמוקרטיה יש זכות בחוקי היסוד להגן על עצמה וכאשר יש מפלגה שמתנגדת לעצם קיומה של מדינת ישראל כיהודית ודמוקרטית ועדת הבחירות פוסלת את המפלגה".



"זה מה שהליכודניקים החדשים הם אומרים - אנחנו לא ליכוד, אנחנו בוחרים מרצ, האג'נדה היא שמאל, 'אנחנו רוצים לקעקע את הליכוד, לעמוד עם גרזן ולעקור את היסודות של התנועה המפואר הזאת'. יש לנו את הזכות להגן על עצמנו. הם נגד הליכוד, הם אומרים אנחנו לא מצביעי ליכוד אנחנו מצביעי מרצ. הם לא אומרים אנחנו מתלבטים, אנחנו חושבים טיפה אחרת, אנחנו רוצים יו"ר אחר".

לדבריו, "מי שמצביע ליכוד הוא לא מהליכודניקים החדשים. יש כאלה שנכנסו כבר והגיעו תלונות שהם עושים נגד הליכוד. למרות שרוב ככל הליכוד אוהבים את נתניהו ורוצים שיעמוד בראש יש 27 אחוז בזמנו שבחרו בסער שיצאו נגד נתניהו והשמיצו אותו כמו גדעון סער בעצמו". 

שלמה קרעי (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
שלמה קרעי (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)

בהמשך, התייחס גם לעימות בין ח"כ כ"ץ לנתניהו ואמר כי "אני לא יודע מה עובר בראש של ישראל כ"ץ שבוחר לעשות מעשה כזה, הולך להיאבק בבית הדין, הוא יצטרך לומר מה היה שם, לפי מה שאני מבין להיאבק בבית הדין כדי שיכשירו את אלה שרוצים להרוס את הליכוד מבפנים".

"נתניהו נלחם כמו אריה על הערכים שלו, אותו דבר גם בליכוד, ברגע שיש גוף שמנסה לקעקע את היסודות של הליכוד ומנסה לצאת נגד הערכים של הליכוד יש גורם שמנסה להרוס אותנו מבפנים, נתניהו יוצא נגד זה ואפשר להבין אותו. הליכודניקים החדשים מסכנים את הליכוד, לא יודע מה המניעים של כ"ץ. אני לא מייחס לו כוונות זדון להרוס את הליכוד".

כמו כן, התייחס חבר הכנסת לסקר 103fm ומעריב ולפיו במידה וניר ברקת יעמוד בראשות הליכוד, זה עשוי להביא את הימין חזרה לשלטון. "זאת הנדסת תודעה כי כשמדובר בניר ברקת או ביולי אדלשטיין או ישראל כ"ץ מצרפים לממשלה שלהם את ימינה ואת ליברמן ואת סער", אמר ח"כ והוסיף כי "ימינה אמרו את זה לאורך כל הדרך ועם ימינה לנתניהו יש קואליציה מפוארת. ליברמן בימין? ליברמן עם דגל השנאה שלו נגד כל הערכים היהודיים". 

עוד אמר ח"כ קרעי כי "הסקרים שמעבירים מדי פעם את סער ובנט, הנוכלים שרימו את הבוחרים שלהם שעברו לצד השני באופן בוטה וחסר תקדים בדמוקרטיה, אותם בוחרים לא יצביעו להם. אני לא מתרשם מסקרים שנותנים לנוכל ושקרן. אם אתה אומר שכ"ץ ואדלשטיין בגללם נתניהו עושה את המהלך הזה זה שקר, כי מהסקרים אפשר להתרשם שנתניהו הוא החזק ביותר. ש"ס מקבלת 7 מנדטים, זה נראה לך סקר אמין? ניר ברקת יודע, אם הוא יתמודד מול נתניהו הוא ינחל תבוסה מוחצת כמו גדעון סער". 

ניר ברקת, בנימין נתניהו (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
ניר ברקת, בנימין נתניהו (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

בסיום, אמר ח"כ קרעי בהתייחסו לפנייה של ראשי סיעות הקואליציה ליושב ראש הכנסת, ח"כ מיקי לוי, בבקשה לדון בסרטון שהפיץ יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, כי "לפיד וגנץ עשו את זה, התראיינו באנגלית ואמרו שנתניהו הופך אותנו לדיקטטורה, לפיד הזכיר כל מיני מדינות, הכול הם עשו באנגלית וכולם שתקו".

"אבל מה באמת החמור כאן? לא יודע מה יותר חמור המוסר הכפול והצביעות של בועז טופורובסקי שכשלפיד עשה את זה הם לא דיברו או זה שהם דה פאקטו הופכים את ישראל לצפון קוריאה מביאים חוקים אנטי דמוקרטיים ומה שכואב להם זה שמישהו מציב להם מראה מול הפרצוף. מה יותר גרוע הצביעות? האמת כואבת, זה שמציבים לכם מראה מול הפרצוף וזה כואב לכם זה אומר שאתם צריכים לעשות חשבון נפש", הוסיף.

"נתניהו מציב מראה מול הפרצוף לממשלה האנטי דמוקרטית. זה בסדר גמור לבקר. יש כאן ממשלה שאולי קצת התבלבלה וחושבת שכדי להמשיך את שלטון המיעוט שלה היא צריכה לחוקק חוקים כדי לסכל את היריבים הפוליטיים שלה. הוא הרי לא משקר. הוא אומר שיש מאבק דמוקרטי־ערכי", סיכם.

 "מי שהתבטא נגד הליכוד לא יכול חבר התנועה"

בהמשך שוחח ח"כ מיקי זוהר עם ינון מגל ובן כספית ב-103FM והתייחס גם הוא להסלמה בקרבות הפנימיים במפלגה: "אני כבר שנים מתריע על סיפור הליכודניקים החדשים. ראיתי את זה מהיום הראשון, פעלנו במסגרת תקנון התנועה להרחיק אנשים שהם לא ליכודניקים - אנשי מפלגת העבודה, מרצ, אנשים שחשבו אולי בחוכמה שאם הם יתפקדו בהמוניהם לליכוד הם יוכלו לקחת את הליכוד שמאלה ולשנות את ה־DNA הליכודי והדבר בא לידי ביטוי בצורה מסוימת בפריימריז".

"היום אנשים מבינים שהליכודניקים החדשים פועלים באופן נגד העקרונות שאנחנו מאמינים בהם בליכוד וזה לא עניין אישי נגד נתניהו כמו שמנסים להציג. זה לא האירוע פה כי ראינו שהם תמכו למשל בגדעון סער עדיין נתניהו קיבל 72 אחוז מהקולות. הם אמרו שלא יתמכו כי הם לא מרוצים ממנו בגל חוק המרכולים דאז אבל בסוף הצביע לגדעון סער כדי לנסות לפגוע בנתניהו אבל הם לוקחים את הליכוד שמאלה, אומרים אנחנו מפתחים אידיאולוגיה שהיא שונה מה־DNA הליכודי שאנחנו רוצים שיהיה בתנועת הליכוד, שזה ערכי ימין".

לדבריו, "נעשו הרבה פעולות, כמה אלפים כן יצאו משורות המפלגה אבל זה לא נגמר עדיין יש עוד כמה אלפים למיטב ידיעתי נותרו כ־4,000. הליכוד של היום ליברלי שערכי מסורת ישראל לנגד עיניה וטוב שכך. מסורת ישראל היא דבר טוב שצריך לחבק ולאמץ. אתה לא יכול להרחיק אדם מהמפלגה כי יש לו עמדה נגד יו"ר התנועה או עמדה ששונה מעמדת חברי הכנסת בנושא מסוים".

מיקי זוהר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
מיקי זוהר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

עוד אמר ח"כ זוהר כי "הוא יכול להיות חלק מהליכוד ולהיות סבור שצריך להקים פה מדינה פלסטינית. הסיבה שאנשים הורחקו ממפלגה זה רק כי הם אמרו דברים נגד המפלגה ונגד הליכוד, זה דבר שאתה לא יכול לעשות כחבר תנועה. אתה יכול לעשות את זה כמצביע ליכוד אבל לא כחבר תנועה שמשתייך לתנועה, למפלגה, ולכן אנשים הורחקו בהתאם להתבטאויות נגד הליכוד. מי שהתבטא נגד הליכוד ברור שהוא לא יכול להיות חבר התנועה".

כמו כן, בהתייחסו למתקפה של נתניהו על ח"כ ישראל כ"ץ, אמר ח"כ זוהר כי "אני לא חשוב שיש לזה מקום, אני מכבד את כ"ץ ולא חושב שצריך לצאת נגדו. צריך להרחיק את הליכודניקים החדשים, כל המאבקים הפנימיים בליכוד לא נותן שום דבר. צריך להיעשות בצורה משפטית, בית הדין של התנועה דן בסוגייה שלא פשוטה מבחינתו ואני בטוח שהוא יכריע לטובת תנועת הליכוד, כי כרגע ההחלטה הנכונה היא לטובת תנועת הליכוד ובהתאם לחוקה זה הרחקה של כל מי שפועל נגד הליכוד".

"אם מישהו סבור שההרחקה שלו לא הייתה בסדר או לא תקינה והוא נאמן לעקרונות התנועה הוא מוזמן להעביר ערעור על ההחלטה להוכיח שהוא לא עשה את מה שמייחסים לו, וכמובן שיוכל להישאר חלק מהליכוד", סיכם. 

סיעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm