חיכוכים פנימיים בליכוד: חבר הכנסת יריב לוין חשף היום (רביעי) שישה חברי כנסת ממפלגתו שנעדרו מהצבעה, בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו, בו טען כי הצעת חוק של חבר הכנסת שמחה רוטמן נפלה בהצבעה, בשל היעדרם.

 בציוץ האשים אותם במפלה וציין כי "זה מרגיז במיוחד". מדובר בחברי הכנסת אופיר אקוניס, דוד ביטן, ניר ברקת, יואב גלנט, גילה גמליאל ואורלי לוי אבקסיס.

על כך, הגיב חבר הכנסת אקוניס: "מצער ומביך שהודעות מנגון המלשינון הפכו לשגרה בסיעת הליכוד. ודאי כשאינן מדוייקות, משום שיצאו בזמן שכבר הייתי בבניין - וגם בהצבעה! המלשינון הוא כלי מכוער ומיותר ומעולם לא היה חלק מדרך הליכוד".

חבר הכנסת בועז טופורובסקי (יש עתיד) התייחס גם הוא לפוסט של לוין, וכתב: "אקוניס, גילה, ביטן, ברקת, גלנט ואורלי - במשפחה לא מלשינים. כשאכפת אחד מהשנייה, יודעים לפתור דברים באהבה ובאמונה בדרך ולא בפחד. זה ההבדל בין מנהיגות בנט-לפיד לזו של נתניהו.

בעבר, יו"ר המפלגה בנימין נתניהו ולוין, ביקשו להיצמד למשמעת ולהופיע בהצבעות. מי שיפר זאת, כך אמרו, שמו יופיע במלשינון ואף יזכה לשיימינג. 

אופיר אקוניס במליאה  (צילום: נועם מוסקוביץ',לע''מ)
אופיר אקוניס במליאה (צילום: נועם מוסקוביץ',לע''מ)

 בתוך כך, על אף סירוב  הקיזוזים הנמשך מצידה של האופוזיציה ,  בקואליציה לא נאלצו הפעם להזעיק את חברת הכנסת שירלי פינטו להצבעות כדי להבטיח את הרוב הנדרש.

קודם לכן בהנהלת הקואליציה הביאו חשש כי יצטרכו להקפיץ שוב את פינטו לכנסת, שבועיים בלבד אחרי שילדה את בתה. זאת עקב לו"ז שר הביטחון גנץ שהודיע מראש כי צפוי להשתתף במסדר הכנפיים בבסיס חצרים, במסגרת סוף קורס טיס, על אף שלא קיבל קיזוז מהאופוזיציה. 

ראש הממשלה נפתלי בנט שהיה אמור להשתתף גם הוא בטקס, ביטל את הגעתו, אך מסיבה אחרת. בסביבתו אומרים כי הסיבה לביטול היא שמדובר באירוע המוני בתקופה בה התחלואה ממשיכה לגדול.