עימות פרץ במהלך ישיבת קבינט הקורונה שהתרחשה אמש, כך עולה מהקלטות שפורסמו הבוקר (רביעי) בגלי צה"ל. מההקלטות עולה כי במהלך הדיון על מנת החיסון לקורונה הרביעית, הבהירה ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס, בתגובה לשאלתו של רה"מ בנט כי "העניין עולה לדיון בצוות לטיפול במגיפות של משרד הבריאות, לאחר שעלה גם בשבוע שעבר". עוד אמרה כי "זו החלטה כבדת משקל, כשמחליטים על מתן טיפול רפואי צריך לראות שיש תועלת ואין נזק. זה מה שהמחקר של שיבא רוצה לבדוק".

כמו כן, בתשובה לשאלת בנט מתי המחקר צפוי להתחיל, אמר ד"ר אלרעי פרייס כי היא מקווה שהוא ייחל היום. "אני מניחה שתוך שבועיים-שלושה יהיה ניתן לקבל תשובות. מקווה שיהיה לנו מספיק זמן וההתפשטות פה לא תהיה מהירה. זה חלק מהדברים שאנחנו רוצים לעשות על מנת לאט את קצב ההתפשטות, כדי שיהיה לנו זמן לבדוק. צריך לבדוק שיש לכך תועלת ושלא זה גורם נזק".

בתגובה לכך, נזף רה"מ בראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות ואמר כי "אנחנו קונים זמן בצעדים מאוד יקרים. המחקר הזה עוד לא התחיל והוא כבר נדחה".

כזכור, הצוות לטיפול במגפות המליצו אמש לאשר את מנת החיסון הרביעית נגד קורונה לבני 60 ומעלה, לאוכלוסיות בסיכון (מדוכאי חיסון, חולים אונקולוגים ומושתלי איברים) ולעובדי מערכת הבריאות, כארבעה חודשים לאחר קבלת המנה השלישית. זאת, לאחר שרוב המומחים תמכו בהחלטה.

אישה מתחסנת לקורונה (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אישה מתחסנת לקורונה (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

בהתאם להחלטת הצט"מ, הנחה כעת רה"מ בשיחה עם שר הבריאות, ניצן הורוביץ, בכירי משרדו וראשי קופות החולים מכבי, לאומית, כללית ומאוחדת, להיערך למבצע נרחב לחיסון רביעי של כלל המבוגרים מעל גיל 60 (בדגש על פרויקט "מגן אבות") והצוותים הרפואיים בישראל.

החלטת המומחים מגיעה ברקע התפשטות זן אומיקרון בישראל. היום עדכן משרד הבריאות כי אתמול נרשמו 903 מאומתים לנגיף הקורונה, כאשר אחוז הבדיקות החיוביות עומד על 1.1%. מספר החולים הקשים עומד על 80, בהם 38 מונשמים. מספר הנפטרים עומד על 8,235 ומקדם ההדבקה ירד ל-1.26. בשבוע האחרון אובחנו 6,167 מאומתים חדשים, גידול של 47.9% לעומת השבוע שקדם לו.

בנט על וריאנט "אומיקרון" (צילום: רועי אברהם /לע"מ)
בתוך כך, משרד הבריאות עדכן כי עד כה זוהו בישראל 341 מאומתים לזן האומיקרון. חולה קורונה בשנת ה-60 לחייו, שאושפז במחלקת קורונה בבית החולים סורוקה בבאר שבע, מת אתמול לאחר שאובחן כנשא של וריאנט האומיקרון. מבית החולים נמסר שאותו חולה סבל ממחלות רקע ואושפז פעמיים במחלקת הקורונה כשמצבו קשה. עוד נמסר כי עיקר התחלואה שלו נבעה ממחלות הרקע ולא מדלקת ריאות כתוצאה מקורונה.