ראש הממשלה, נפתלי בנט, נפגש היום (רביעי) עם היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית, ג'ייק סאליבן, בלשכת ראש הממשלה בירושלים. במהלך פגישתם דנו השניים בשיחות הגרעין בווינה, והדגישו כי זוהי נקודת זמן קריטית לשתי המדינות. לאחר מכן, נפגש גם עם שר החוץ יאיר לפיד ועם שר הביטחון, בני גנץ.

"חשוב שנשב יחד ונפתח אסטרטגיה ונקודת מבט משותפות, ונמצא דרך להתקדם, אשר מבטיחה באופן יסודי את האינטרסים של שתי המדינות. אנו מאמינים שהאינטרסים האלה, כמו הערכים שעליהם מדינותינו מושתתות - משותפים ועמוקים מאוד", אמר סאליבן.

בנט מצדו הדגיש כי "התקופה הזו חשובה מאוד. למה שקורה בוינה יש השלכות עמוקות על היציבות במזרח התיכון ועל ביטחונה של ישראל בשנים הקרובות".

היועץ לביטחון לאומי מסר את תודתו של הנשיא ג'ו ביידן, על תמיכתו של בנט בשיא העימותים באפגניסטן. "הרגע ההוא שיקף עד כמה שישראל וארצות הברית עומדות יחד - אנחנו חזקים ביותר".

יאיר לפיד וג'ייק סאליבן (צילום: שלומי אמסלם, לע''מ)
יאיר לפיד וג'ייק סאליבן (צילום: שלומי אמסלם, לע''מ)

מלשכת שר הביטחון נמסר כי במהלך פגישת גנץ-סאליבן נכחו גם הרמטכ"ל אביב כוכבי ומנכ"ל משרד הביטחון אלוף (מיל') אמיר אשל. בפגישה נידונו כלל הסוגיות האסטרטגיות ושיתופי הפעולה שעל הפרק ובראשם המאבק בגרעין האיראני ובתוקפנות האזורית של איראן. עוד עדכן שר הביטחון את היועץ לביטחון לאומי אודות צעדים בוני אמון שנעשו ושמתוכננים למול הרשות הפלסטינית, לצד המשך המאבק של ישראל בטרור והאתגרים השונים ביהודה ושומרון, ברצועת עזה ובחזיתות נוספות.

בני גנץ וג'יק סאליבן (צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון)
בני גנץ וג'יק סאליבן (צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון)


היועץ לביטחון לאומי נחת אמש בישראל, ל"התייעצויות מפורטות" עם ראש הממשלה בנושא הגרעין האיראני, ובהמשך צפוי להיפגש עם הנשיא יצחק הרצוג ועם בכירים ישראלים נוספים. 

על פי ההודעה הרשמית שיצאה לקראת הגעת סאליבן לישראל, בפגישותיו עם הבכירים הישראליים צפוי היועץ לביטחון לאומי "לאשר את מחויבותה של ארצות הברית לביטחון ישראל ולדון במגוון נושאים בעלי חשיבות אסטרטגית עבור יחסי ארהב-ישראל, לרבות האיום האיראני".
לאחר מכן צפוי סאליבן להגיע לרמאללה, שם ייפגש עם ראש הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס.

עם זאת, הפגישה הגיעה ברקע דיווח בחדשות 13, לפיו בנט הגיש בקשה לשיחה עם הנשיא ביידן לפני כשלושה שבועות, אך לא נענה. על פי הערכות, השיחה לא התקבלה בשל עמדתו הנחרצת של הראשון באשר לבנייה בעטרות, אך גורמים ציינו כי לאחר הפגישה עם סאליבן, זו צפויה להתקיים.