חבר הכנסת איתמר בן גביר זומן לשיחת "רענון נהלים" אצל קצין הכנסת, יובל חן זימן, בעקבות התקרית המתועדת במהלכה שלף אקדח ואיים על שני מאבטחים ערבים בחניון אמש. בבקשתם הוסיפו גם כי יש לשלול ממנו את רישיון הנשק שנתן לו.

במשטרת מרחב ירקון פתחו בבדיקה לבירור נסיבות האירוע, במהלכו, כך נטען, אוים חבר הכנסת איתמר בן גביר, בעת שהגיע לחניון גני התערוכה בתל אביב. בעקבות פניה של חבר הכנסת בן גביר אל קצין הכנסת יובל חן, והודעות שפרסם ח"כ בן גביר, על כך שאוים אמש על ידי שני מאבטחים בכניסה לאירוע כאמור, החליטו במשטרה לפתוח בבדיקה, במהלכה תגיע המשטרה גם אל המאבטחים, תחילה כדי לשמוע את גרסתם ובהמשך, ככל שיידרש, לחקור אותם באזהרה.

מסרטון שעלה, נשמע אחד המאבטחים כמי שפונה אל חבר הכנסת בן גביר ואומר לו: "בוא לצד, אני א...ן אותך, אני אהרוג אותך". אותו מאבטח קרא לחבר הכנסת: "תוריד את האקדח ותעלה איתי למעלה".

בן גביר סיפר כי מסר עדות במשטרת צפון ת"א וסיפר כי בעת שהגיע לאירוע הוא התבקש להחנות את רכבו, אלא שהמאבטחים שהיו במקום דרשו ממנו להזיז את הרכב, כשהם פונים אליו לטענתו בצורה מאיימת.

לדבריו, כשהרגיש סכנה ממשית לחייו, שלף את הנשק שהעמידה לרשותו הכנסת לאחר שכבר אוים מספר פעמים. בן גביר הוסיף: "זו לא הפעם הראשונה שאני מאוים בתקופה האחרונה. הפעם ראיתי שני ערבים שהיו אמורים לאבטח באירוע, עם שנאה בעיניים הם קיללו ואיימו לפגוע בי ולרצוח אותי. אני מקווה שהמשטרה תחקור את השניים ותעמיד אותם לדין כי מקומם בכלא".

שעות לאחר פרסום האירוע, בן גביר מתח ביקורת על התנהלות המשטרה ואמר שלאור האיומים שמפנים כלפיו לאחרונה ולאור הסרטונים שהוא העלה לרשת, בהם לטענתו הוא מוכיח מעל לכל ספק שהחשודים מאיימים על חייו, הוא מבקש "שהמשטרה תפתח בחקירה ותבצע מעצרים ולא תתמהמה, ולא תנהל בדיקות כשהוא המאוים ותנהג בו בצורה שונה ממה שהיא נוהגת מאזרחים וחברי כנסת אחרים".


בנוסף, הרשימה המשותפת פנתה ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד חבר הכנסת. בפנייתם נכתב: "אין כל ספק שמדובר באדם מסוכן שאינו מסתפק בהסתה מילולית - שהיא כשלעצמה מדרבנת אנשים לנקוט בפעולות פיזיות אלימות - אלא באדם שעלול להוציא את ההסתה לפועל במו ידיו".

הבוקר, התייחס חבר הכנסת לסרטון בראיון עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM, וטען כי איימו עליו. "האירוע התחיל כאשר הגעתי עם הנהג ובנצי גופשטיין, לאירוע של הרב מזוז ומפנים אותי לחנות ליד הבמה בחניון תת קרקעי בגני התעורכה. השניים החלו לפצוח בקללות כי לא התאים להם. הם טענו שאנחנו חונים במקום אסור. אמרתי להם חבר'ה תירגעו, והם ממשיכים לקלל ולקלל".

הוא הוסיף: "באיזשהו שלב אני אומר לשם שקט תירגעו, והם מתחילים ללכת לעברי, ואומרים לי 'אנחנו נהרוג אותך, אנחנו נ***ן  אותך, אנחנו נרביץ לך'. הולכים לעברי באווירה מאיימת, הוצאתי את הנשק, שלפתי אותו כלפי מטה, זה הציל אותנו, כיהם הרחקו קצת למרות שבאיזה שהוא שלב הם לא פחדו גם מהנשק".