שר הבינוי והשיכון זאב אלקין תקף בחריפות את המשנה ליועץ המשפטי לממשלה שביקשה להגביל את משך ההקפאה של פינוי דיירים מהדיור הציבורי, ואף הבהיר כי הורה לאנשי משרדו שלא להישמע לה. אלקין שוחח על כך הבוקר (חמישי) עם בן כספית וינון מגל, בתוכניתם ב-103FM, והתייחס לידיעה: "זו דוגמה קלאסית לכך שלפעמים המערכת המשפטית מתבלבלת ומנסה לנהל את השרים. פינוי מדיור ציבורי היא סוגיה חברתית מורכבת. זה אנטי חברתי ואנטי אנושי".  

עוד אמר בסוגיה: "אני בעד שיתוף פעולה בין הממשלה לכנסת והקמתי צוות לבחינה מחודשת לקריטריונים לדיור ציבורי וצוות עם ועדת כלכלה לבחינה של מי לפנות ומתי". 

על כך שהקואליציה הצביעה נגד ההתיישבות הצעירה, אמר: "די עם השקרים, כל הדיון הזה היה דיון סרק ואין לו שום משמעות. אין היום יחידת דיור אחת ביהודה ושומרון או בירושלים שמעוכבת מבחינה מדינית. בגלל חילוקי הדעות הקואליציה החליטה לא לגבש עמדה משותפת אלא רק הצביעו נגד עמדת האופוזיציה".

"לפני הבחירות היו בעיות וגם לפני שנה, שנתיים ושלוש", הוסיף השר, "לא את כל הבעיות שהיו בעשור האחרון הספקנו לפתור בחצי שנה. הקמנו ממשלה, העברנו תקציב, העברנו רפורמות".

על יישוב רמת הגולן אמר: "אנחנו שמנו יעד מאוד שאפתני – הכפלת האוכלוסייה ברמת הגולן בקדנציה אחת. הרמנו אותו כדגל בבחירות בתקווה חדשה. התעקשנו עליו במשא ומתן הקואליציוני, השגנו כסף לטובת המפלגה, וזה לובש צורה של החלטת ממשלה. יש הזדמנות אדירה להכפיל את האוכלוסייה במרת הגולן. אנחנו רואים בזה יעד לאומי הכרחי. גם ההכרה אמריקנית הייתה תוספת חשובה והעובדה שנשארה זה הישג מאוד חשוב".

בהמשך, התבקש להתייחס לפרסומים לפיהם קיים נתק בין ראש הממשלה נפתלי בנט ונשיא ארה"ב ג'ו ביידן, על כך אמר: "ראיתי פרסום, לא ראיתי אישור לזה והיות ולא ניסיתי להתקשר לביידן אני לא יודע לעדכן על הסוגיה הזאת. לא יודע להגיד אם זה נכון".

בסיום דבריו, התייחס השר אלקין למשבר הקורונה, ואמר: "כל השרים הצביעו כמעט פה אחד על הצעת ראש הממשלה. היה דיון וזה טוב ויהיה דיון, אני לא מצפה מאף שר להיות חותמת גומי, היינו בממשלות כאלה וזה לא בריא. פועלים בתנאי אי ודאות ובהרבה נושאים אנו מקדימים את כל העולם. כל שר צריך לגבש את עמדתו". 


סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm