שר הביטחון ויו"ר כחול לבן בני גנץ קיים היום (שישי) שיחת זום עם מאות מפעילי מפלגתו, במהלכה שוחח עמם על נושאים שונים. אחד הנושאים שעלה בשיחה הוא הסכמי אברהם עם מדינות המפרץ ומרוקו. "אני מקווה שנצליח להביא אולי את הסעודים להסכם נורמליזציה, ובמקביל אנחנו צריכים לחזק את הקשרים עם ארה״ב, את השלום עם ירדן ומצרים ועם מדינות הסכמי אברהם", אמר. בהמשך התייחס לאיום האיראני ואמר: "האתגר הופך יותר ויותר רלוונטי בגלל הסכנה הגרעינית שטהרן מייצרת".

בנוסף חשף גנץ כי היה אמור להיפגש עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן כבר לפני מספר חודשים, אך דחה זאת כדי לא לסכל את הקמת ממשלת השינוי. ״הייתי אמור להיפגש איתו לפני הקמת הממשלה הנוכחית, אבל דחיתי את הפגישה כדי לא לסכל את הקמת הממשלה״, סיפר. 

בהמשך דבריו אמר השר כי הוא מרוצה מהקמת הממשלה. "אני לא חמוץ, אני שמח שיש ממשלת שינוי. חושב שחשוב שהקו הממלכתי שלנו מוביל. אני שמח להיות גשר בין הימין לשמאל בממשלה", הסביר. "ההישג של השנה הוא החלפת נתניהו והקמת ממשלה שעובדת עבור הציבור, לא בלי קשיים ולא בלי מתחים, אבל המערכת עובדת ויש שיתוף פעולה ושיח בריא", הוסיף.

השר בני גנץ במפגש פעילי ''כחול לבן'' (צילום: צילום מסך)
השר בני גנץ במפגש פעילי ''כחול לבן'' (צילום: צילום מסך)

על חברי הכנסת החרדים אמר: "הייתי שמח אם הם יהיו שותפים. כשאני מסתכל על המרקם הישראלי – יש לנו מהכול כולל ערבים, והייתי שמח שלחרדים יהיה ייצוג". 

על המצב הביטחוני אמר גנץ: "אנחנו אחרי אירוע קשה בחומש ואני מבקש שוב להשתתף בצערה של משפחת דימנטמן, אבל צריך לזכור שכוחות הביטחון - צה"ל, שב"כ והמשטרה, פועלים כל העת ומסכלים עשרות פיגועים. החיילים שלנו עומדים דרוכים גם כעת בסוף השבוע וצריך לחזק אותם. הייתה לנו שנה עם הישגים ביטחוניים משמעותיים, ועוד שנה שאנחנו מבססים ומחזקים את העוצמה המדינית והסכמי השלום".

על מבצע "שומר החומות" אמר: "'שומר החומות' פגע בתשתיות הטרור של חמאס מהאוויר, מהים ומהיבשה. הצלחנו במבצע לשלול מחמאס את כל היכולות ההתקפיות שלו. מול הירי הרקטי כיפת ברזל וההתגוננות של האזרחים עבדה. התקופה עכשיו היא מהשקטות ביותר – מדיניות התגובה שלנו התעצמה, ואנחנו מאפשרים ללמעלה משני מיליון פלסטינים לחיות, תוך המשך הפעולות להשבת הבנים והגבלת ההתפתחות הכלכלית ברצועה".

לאחר מכן התייחס גנץ להרחבת ההכרה בצוללי הקישון: "בימים אלו הקמנו צוות פעולה שבתוך שבועות לא רבים יקח את כל העבודות שהיו עד עכשיו ונביא המלצות פעולה מידיות. אני מקווה שבתוך כמה שבועות נוכל לקדם את הפתרון ולדאוג לאנשים האלו שתרמו רבות לביטחון ישראל".

עוד אמר שר הביטחון כי הוא רואה את עצמו כממשיך דרכו של יצחק רבין ז"ל: ״אני מרשה לעצמי לחשוב שבצד הפוליטי אני מנסה להמשיך את דרכו של יצחק רבין - שראה את החשיבות הגדולה בביצור הביטחון ובקידום השלום״.