סערת "הליכודניקים החדשים": ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, נכח היום (ראשון) בדיון בבית הדין של הליכוד, לאחר דרישתו להסיר את צו המניעה נגד הרחקתם של אלפי "הליכודניקים החדשים". בפתח דבריו הבהיר כי "אנחנו רואים בתנועה סכנה לעצם קיומו של הליכוד, וזו סכנה למדינה".

"אנחנו רואים כאן דבר מדהים, אנשים ניסו להיכנס לתנועה במסווה של ימין, ולהביא לבחירת מועמדים, חברי כנסת, או להכפיפם לאג'נדה שמאלנית, הפוכה משלנו. אני הולך פה עד הסוף, אני לא מוכן לוותר על התנועה הזו", הוסיף.

יו"ר סיעת הליכוד, יריב לוין, טען בבית הדין כי "הליכודניקים החדשים" רצו לתת לו קולות כדי שיסייע להם. על כך הבהיר: "אני לא מוכן לסכן את הליכוד ולרסק את המפלגה שלנו מבפנים בשביל כמה קולות בפריימריז".

יריב לוין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יריב לוין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)


הבוקר, יו"ר מזכירות הליכוד ח"כ ישראל כ"ץ הודיע כי תוקם ועדה שתטפל בליכודניקים החדשים בתוך המפלגה. במכתב שהוגש לעו"ד מיכאל קלינר, נשיא בית הדין העליון של הליכוד, נכתב כי לתפקיד יו"ר הוועדה מונה חבר הכנסת דוד ביטן. מנכ"ל הליכוד ומבקר הפנים של הליכוד יסייעו לוועדה בעבודתה.

כאמור, בעקבות עתירות רבות שהצטברו נגד קבוצת "הליכודניקים החדשים", שבבסיסן הדרישה להרחיקם מהמפלגה באופן גורף תוך הכרזה עליהם כהתארגנות עוינת, בית הדין קבע ביום רביעי האחרון כי אין לנהוג באופן גורף ויש לבדוק כל אחד ואחת מהם באופן פרטני. בית הדין הדגיש כי יורחקו רק אלו שלגביהם הצטברו ראיות רבות שמראות חד-משמעית כי הם לא דוגלים בערכי הליכוד, התבטאו נגד המפלגה ברשתות חברתיות ובכלל, פועלים כמו אנשי שמאל ולא כמו חברי תנועת הליכוד.

"הליכודניקים החדשים - הקבוצה הדמוקרטית" מסרו בתגובה: "הליכוד הוכיחה כי על אף מה שאומרים עליה יריביה, היא התנועה הדמוקרטית הגדולה היחידה בישראל. בפסק דינו קבע בית הדין של הליכוד כי לא יכולה להיות הדחת חברים קולקטיבית מהתנועה וכי אין מקום לאכיפה בררנית. אנחנו באים לבית הדין היום כדי להיאבק למען הדמוקרטיה בליכוד וכדי לוודא שפסק הדין שניתן בעניינינו ייושם במלואו.״

מהליכוד נמסר: "הליכודניקים החדשים היא קבוצת שמאל קיצוני שנכנסה לליכוד כסוס טרויאני על מנת להרוס מבפנים את תנועת הליכוד. חובתנו למנוע זאת כדי להגן על תנועת הליכוד ועתידה".