אחרי חשיפת מעריב: המיזם המחקרי האזרחי "פייק ריפורטר", העוקב אחרי רשתות של פרופילים מזוייפים ברשתות החברתיות, דיווח היום (ראשון) על צמצום דרמטי במספר הפרופילים המזויפים ברשת המזויפת בפייסבוק שחשף בן כספית בחודש שעבר, אשר שימשה לקידום פיקטיבי של פוליטיקאים, אנשי עסקים, קמפיינים ציבוריים ואפילו חשודים בתקיפות מיניות.

בהתאם, דיווח העמוד כי חלה גם הצטמקות דרסטית בפופולריות של ח"כ ניר ברקת, אחד הפוליטיקאים שהשתמשו בפרופילים המזויפים לקידומם ברשתות החברתיות. "פייק ריפורטר" דיווח כי השינוי הדרמטי החל ב-19 בנובמבר - התאריך בו פורסמה כתבתו של כספית על הרשת המזויפת

לפי הנתונים שפורסמו, מ-897 שיתופים בממוצע לכל פוסט של ברקת חלה ירידה דרסטית לכ-88 שיתופים בממוצע אחרי פרסום הרשת והפסקת הקידום הפיקטיבי. זאת לאחר שפייסבוק הסירה כ-300 מאותם פרופילים מזויפים, וכעת ישנם כ-250 פרופילים פיקטיביים השייכים לרשת ועודם פעילים. 

כזכור, כספית חשף כי ברקת, לצד חברת הכנסת אורלי לוי-אבקסיס, הסופר החרדי החשוד בעבירות מין חיים ולדר ועשרות לקוחות נוספים, קודמו בשנה האחרונה ע"י רשת של מאות (ואולי אלפי) פרופילים מזוייפים בפייסבוק, הנשלטים מרחוק ופועלים בצורה מתוחכמת במאמץ ליצור מראית עין של תמיכה ציבורית, העלאת תגובות נלהבות, מחמאות נדיבות ושיתופים בכל מדיה אפשרית.

הרשתות הללו קידמו באופן פיקטיבי פוליטיקאים ישראלים בולטים, אנשי עסקים, קמפיינים ציבוריים ואפילו חשודים בהטרדות ותקיפות מיניות. הן הפעילו כמות גדולה של פרופילים מזוייפים, חלקם נפאלים במקור, הצמידו להם שמות ישראלים אותנטיים ותמונות מזוייפות ויצרו באמצעותם "פעילות", לכאורה אותנטית, ו"תנועה" (טראפיק) בקבוצות פייסבוק שונות, על מנת לייצר מראית עין של תמיכה ציבורית ולהדהד מסרים.

הרשת הזו הופעלה, ככל הנראה, ע"י עסק שקרא לעצמו BoostME ("קדם אותי" או "תמוך בי"). כל הפניות למספרי הטלפון שהופיעו בדף הפייסבוק של BoostMe לא נענו. העומדים מאחורי המיזם הזה הורידו פרופיל ונעלמו בימים האחרונים. הם לא מגיבים לפניות ובמקביל מתבצעת פעולה מהירה למחיקת עדויות לפעילות הרשת.

מהלך הסגירה החפוז של חלק מפרופילי הרשת החל ברגע שבו חשפו ב"פייקרפורטר" כי היא גוייסה לטובתו של הסופר החרדי חיים ולדר, החשוד בתקיפות והטרדות מיניות נגד קטינות, בתחקיר הארץ של העיתונאים אהרן רבינוביץ ושירה אלק.