ועדת השרים לחקיקה אישרה הבוקר (שני) את הצעת החוק של ח"כ דודי אמסלם, שמגבילה את סכום גיוס התרומות של נבחר ציבור ובני משפחתו לצורך פעילות פוליטית ל-100 אלף שקלים בשנה. החוק, המכונה גם "חוק ברקת", נחשב לחוק שמכוון אישית נגד ח"כ ניר ברקת, שמתכוון להתמודד בעתיד על ראשות הליכוד, והשקיע עד היום הון עצמי רב ביועצים, פרסום וקמפיינים בפריימריז בליכוד, ואף מוביל ברוב הסקרים העתידיים על עמדת ההנהגה.

על פי ההחלטה שהתקבלה בוועדה, הקואליציה תתמוך בחוק בקרקיאה טרומית, לאחר מכן תוקם ועדה קואליציונית בראשות שר המשפטים, ו-וועדת השרים לחקיקה תתכנס שוב כדי לדון בו לפני הקריאה הראשונה.

החוק של אמסלם הוא תיקון לחוק המפלגות, שמגביל את סכום גיוס התרומות של נבחר ציבור ובני משפחתו לצורך פעילות פוליטית ל-100 אלף שקלים בשנה. הוא נחשב לחוק שמכוון אישית נגד ח"כ ניר ברקת, שמתכוון להתמודד בעתיד על ראשות הליכוד, והשקיע עד היום הון עצמי רב ביועצים, פרסום וקמפיינים בפריימריז בליכוד, ואף מוביל ברוב הסקרים העתידיים על עמדת ההנהגה.

לפני הדיון, הייתה מחלוקת בקואליציה בין הסיעות השונות, כשחלקן, כמו העבודה ומרצ ביקשו לדחות את הדיון בו, ואילו אחרות, בעיקר יש עתיד, ביקשו לקדמו משום שהוא מעורר תסיסה בליכוד. במהלך הדיון אמרההשרה קארין אלהרר (יש עתיד) כי היא רואה לחיוב את הצעת החוק. "אני חושבת שזה ראוי ונכון".

מנגד, השרה פנינה תמנו שטה תהתה: "אני לא מבינה למה לא לדחות". שר המשפטים השיב לה: "הבנתי שדעתך מתנגדת. לא השתכנעתי". השרה  מירב כהן העלתה מספר בעיות עם החוק: "הצעת החוק הספציפית הזו על פרטיה לא מדויקת בעייני. יש כאן חובה לדווח על כל הוצאה שלך. כמה הוצאתי על קפה מסעדות וכו'. זו קצת הגזמה. צריך לדייק אותה. אני מציעה להביא הצעה מדוייק יותר". סער הסכים: "צריך להסדיר את הנושא. אני מציע לתמוך בקריאה הטרומית וכן להקים צוות שרים וח"כים ממפלגות הקואליציה שילווה את ההליך החקיקיתי. בנוסף, שהנושא יחזור לפני הקריאה הראשונה לוועדת שרים לחקיקה". 

עוד במהלך הדיון אירע רגע משעשע בין השרות תמר זנדברג לבין תמנו שטה, כשהראשונה הזכירה לנוכחים כי רק היא ונחמן שי ממפלגות דמוקרטיות. תמנו שטה התנגדה לקביעה: "אני גם מגיעה ממפלגה דמוקרטית". זנדברג השיבה לה: "בואי, זו הצעת חוק שנוגעת לבחירות פנימיות", ברומזה על כך שבכחול לבן אין פריימריז.

בעקבות אישור החוק בוועדת השרים, הוא צפוי לעלות בהמשך היום גם בסיעת הליכוד ולעורר גם שם סערה פנימית. נתניהו נחשב למי שצפוי לתמוך בחוק של אמסלם, וכך גם בכירים אחרים בליכוד שמעוניינים להחליש את כוחו והשפעתו של ברקת. לפי ההערכה בליכוד, יינתן חופש הצבעה סיעתי, אך מרבית הח"כים צפויים לתמוך בחוק.