אחרי שעורר אתמול (ראשון) סערה בעקבות אזכור מחנות הריכוז בדיון בכנסת, חבר הכנסת (הליכוד) גדי יברקן המשיך להגן על עמדתו ולא התנצל על הדברים. "אוסטריה ואוסטרליה לא דוגמה לטיפול בקורונה, ואמרתי שישראל לא צריכה להיות כמו אותן מדינות. אני הבאתי את הדוגמאות שקיימות שם. מי שמנסה לשייך את זה לקונוטציה הזו זה לא אני", אמר בראיון לכאן ב'.

ח"כ גדי יברקן משווה את התו הירוק למחנות ריכוז. צילום: ערוץ כנסת

כאשר נשאל איפה הוא רואה פה בישראל מחנה ריכוז, אמר: "לא אמרתי שיש כאן מחנה ריכוז, אמרתי שיש במדינות הללו מתחמים שלמים. באוסטרליה למשל יש מתחם שלם למי שמסרב להתחסן. באוסטריה אם אתה לא מתחסן אתה יכול אפילו ללכת לכלא". 

גדי יברקן (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
גדי יברקן (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)

"אתה יודע שאם הייתי היום תובע דיבה הייתי תובע את כל העיתונות", אמר והוסיף, "אמרתי שהתנהלות ישראל מול הקורונה היא קיצונית כמו התנהלות אוסטריה ואוסטרליה מול הקורונה. 50% מאזרחי ישראל נמצאים בעמדה הזו. אני לא מכחיש קורונה, לא מסית. אני חבר כנסת. יש לי מנדט וחסינות, באתי לעבוד. האם אין חופש ביטוי גם לחבר כנסת?". 

בתשובה לשאלת המראיין הדגיש יברקן כי לא התכוונן בדבריו למחנות של גרמניה במלחמת העולם השנייה. "בדיעבד, אני מבין חלק מההתרעמות. אבל אני לא יכול להעלות את הנושא הזה בכלל?", אמר חבר הכנסת. 

כזכור, אתמול פרצה מהומה בדיון של ועדת החוקה בראשותו של חבר הכנסת גלעד קריב, שדנה בתקנות הקורונה החדשות, ובהן הגבלת פעילות של מקום ציבורי או עסקי והוראות נוספות. בדיון, במהלכו העניק פרויקטור הקורונה, הפרופ' סלמאן זרקא, סקירה על התפשטת התחלואה בישראל, עורר חבר הכנסת יברקן מהומה לאחר שאמר שבישראל "עושים כמו אוסטרליה, רק חסר מחנות ריכוז", בנושא התו הירוק.