שר החוץ יאיר לפיד מסר היום (שני) סקירה מדינית חשובה, בפתח ישיבת ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, בה חשף פרטים על מדיניות החוץ של ישראל בנושא הגרעין האיראני. "בחודשים האחרונים ניהלנו דיון אינטנסיבי בעיקר עם ארצות הברית אבל גם עם מוסקבה, פריז, לונדון, בריסל - אמרנו לכולם באופן ברור - איראן לא תהפוך למדינה סף גרעינית. אנחנו מעדיפים כמובן לפעול בשיתוף פעולה אבל נפעל גם לבד", סיפר והוסיף, "שעה שאנחנו נפגעים, מתחדשות שיחות הגרעין בווינה. האתגר שלנו, למנוע את הגרעין האיראני".

"הצגנו לא מעט מודיעין קשיח", המשיך לפיד. "חומר מודיעיני שמוכיח שאיראן משטה בעולם בצורה שיטתית. כל מה שמעניין אותה זה שיוסרו הסנקציות, ויזרמו כספים לתוכנית הגרעין, לחיזבאללה, לסוריה, לעיראק, לרשת הטרור שפרסה בכל העולם. ישראל לא מתנגדת לכל הסכם. הסכם טוב הוא טוב. אנחנו מתנגדים להסכם שאין בו אפשרות לפיקוח אמיתי, לא על תוכנית הגרעין האיראנית, לא על הכסף האיראני, ולא על רשת הטרור האיראנית". בנוסף אמר כי "יותר מדי שנים שכחו בישראל איך פועלים במדינה מתוקנת". 

שר החוץ גם התייחס למצב הנציגויות של ישראל בעולם. "עד לאחרונה, כדי שתבינו כמה המצב היה קשה, לטורקיה יש 223 נציגויות בעולם ולאיראן 100, לרשות הפלסטינית 103 ולישראל 102. למדינת ישראל היו פחות נציגויות בעולם מהרשות הפלסטינית, עד שנכנסו לתפקיד", ציין. 

דיון בוועדת חוץ וביטחון (צילום: צילום פרטי)
דיון בוועדת חוץ וביטחון (צילום: צילום פרטי)

על יחסי החוץ עם סין אמר: "לא הייתה לנו מדיניות סדורה, ואת כל זה אנו משנים עכשיו. פתחנו שגרירויות, תקציב המדינה זינק, ב-2023 הוא יעבור לראשונה את התקציב של 2 מיליארד שקלים. משרד החוץ הוא הגורם המעצב של מדיניות החוץ, אנחנו חברים בכל פורום משפיע". 

בהמשך, החל להתקיים דיון מדיני חסוי בוועדה. כלי התקשורת הוצאו מהאולם.