סיעות הכנסת מתכנסות היום (שני) לישיבות השבועיות זאת בצל העלייה בתחלואה והתפשטות זן האומיקרון והמסרים מאיראן במהלך תרגילי המלחמה במפרץ הפרסי. בפתח ישיבת סיעת מרצ, התייחס שר הבריאות ניצן הורוביץ לגל התחלואה החמישי בישראל. "המצב בישראל בעניין הקורונה טוב בהרבה ביחס למה שאנחנו רואים בעולם", אמר. "הרווחנו כחודש בזכות פעולות מהירות שנקטנו. אבל זה לא אומר שאפשר להיות שאננים, האומיקרון מדבק בקצב אדיר", הוסיף. 

"לצערי זאת אינה שפעת ואי אפשר להתייחס לזה כך", המשיך הורוביץ, "נחיה לצד הקורונה, כפי שעשינו בהתפרצות הדלתא. אנחנו צריכים לראות את התמונה הגדולה - מניעת התפשטות המגפה לצד שמירה על הכלכלה. גם כשר הבריאות אני אומר שלא אזנח שום חלק בבריאות, הכלכלה והדמוקרטיה".

על החיסונים אמר שר הבריאות: "דאגנו לכך מעל ומעבר, זאת פריבילגיה שאין בכל מדינה. אנחנו מגיעים לכל הציבור בארץ, בכל הערוצים האפשריים. שואלים אותי איך זה שיש אנשים שלא מתחסנים? התשובה היא שבסוף האחריות היא בידי כל אדם. אני אומר שלנוכח הנתונים, אנשים שלא מחוסנים צריכים לדעת שהם מגיעים למפגש עם האומיקרון לא מוגנים". 

בנוסף התייחס להגבלות בנתב"ג ואמר כי משרד הבריאות יפעל לשנות את ההגבלות ואת רשימת המדינות האסורות בטיסה: "אמרנו בהתחלה שברגע שההדבקה תגיע מתוך הארץ אז חלק מהגבלות הכניסה והיציאה מהארץ מתייתרות. עוד מוקדם לדעת את זה, אבל בהחלט ייתכן שברשימת המדינות האדומות והקריטריונים יהיה שינוי בימים הקרובים". 

בפתח ישיבת סיעת "הציונות הדתית", התייחס ח"כ בצלאל סמוטריץ' לחוק החשמל. "אין בחוק את ההוראה הבסיסית, שינתו את החשמל למי שאין לו היתר. לא יהיה תמריץ להיתרי בנייה. מה שעשה וואליד טאהא זה לתכם את לוח הזמנים, והולכות להיות מוגשות בקשות לוועדת התכנון", אמר. "החוק הזה עומד לחבר עשרות אלפי מבנים לא חוקיים לחשמל. רע"ם תמשיך לדרוש הכרה באותם יישובים לא חוקיים. ברגע שבעלי הבתים חיים כבר כמו בבית חוקי, אין להם שום מוטיבציה לבנות חוקי. לראשי הערים ערביות אין אומץ ללכת נגד החוק הזה. זה חלק מהאסטרטגיה של ערבייי ישראל, שלא יהיה תכנון וחוק כדי להשתלט על עוד אדמות ואז ללכת ולהיתקרבן". 

בפתח ישיבת סיעת הרשימה המשותפת, אמר ח"כ איימן עודה: "אכן כולנו עוטים מסיכות, אבל המטרה העיקרית של מסיבת העיתונאים הזו היא להסיר את המסיכה של ממשלת השינוי הזו, הימנית והגזענית. מי שהכי מרגיש זאת הם הפלסטינים בשטחים הכבושים, בגולן או האזרחים בנגב". על חוק החשמל אמר: "ניסינו לעשות חוק שיחבר את הבתים שלנו לחשמל, ודווקא רע"ם התנגדה. במקום זאת הביאה את "חוק וואליד שקד". 

בפתח ישיבת סיעת "יש עתיד" התייחס שר החוץ יאיר לפיד למאבק בגרעין האיראני: "כדי למנוע מאיראן להפוך למדינת סף, כל המדינות פועלות יחד. בסיבוב הקודם של השיחות, הייתה לי יריבות עם הממשלה, אבל יש רגעים בהם המצב מנצח. נתניהו בימים אלו מקדם קמפיין באנגלית, אני לא זוכר פגיעה כזו בהיקף כזה". לאחר מכן, התייחס למאבק עובדי משרד החוץ לשיפור תנאי העסקתם: "יש להם זכות לבקש את תנאי השכר שלהם, גם אם עושים עלי סרטונים זה בסדר, זה חופש הביטוי. היתרון שלי ושל היושבים בחדר זה כשאנחנו עושים טעות, אנחנו מודים בה ואז מתקנים". 

על המשבר בענף התיירות אמר: לפיד: "היה פיצוי לענף, הממשלה הזו נתנה ותיתן פיצוי לנפגעי המגיפה. נעמוד על כך שיהיה פיצוי בכל פעם. אני לא חושב שיש סגרים, כך שנגיב בהתאם".

עוד קודם לכן, בישיבת סיעת "ישראל ביתונו" התייחס שר האוצר אביגדור ליברמן לתחלואת הקורונה: "אסור לזלזל, אסור להקל ראש וחייבים להתייחס לכל הנושא של הגל הנוכחי בשיא הרצינות. יחד עם זה, הכול תלוי בהתנהגות אחראית של תושבי ישראל. אנחנו נכון לרגע זה עם פחות מ-90 חולים קשים והמספרים האלו מאפשרים לנו לשמור על משק פתוח. אפשר להסתפק בתו סגול, אבל זה מחייב התנהגות אחראית של כל האזרחים. מי שלא התחסן - חייב לעשות את זה". 

עוד אמר השר ליברמן: "הדבר הפשוט ביותר, להקפיד על עטיית מסכות. השילוב הזה של חיסון ומסכות מאפשר לנו להמשיך לתפקד לצד הקורונה ולשמור על כלכלה פתוחה". על הרפורמה בחקלאות אמר: "אנחנו חודשים נמצאים ומנסים להתניע משא ומתן בנושא. נתקלנו בגרירת רגליים. יש מפגש מחר עם החקלאים ושמעתי שהם הודיעו שהם לא יבואו, בכל מקרה מנכ"לית החקלאות תהיה שם ותחכה להם. אנחנו פתוחים לשמוע ולנהל משא ומתן". 

כזכור, מנתוני משרד הבריאות שעודכנו הבוקר עולה כי ביממה האחרונה אובחנו 1,760 מאומתים לקורונה, חצי מהם הם נשאי אומיקרון. זאת, לאחר שבוצעו כ-94 אלף בדיקות, מהן 1.87% יצאו חיוביות. עם זאת, מספר החולים שבמצב קשה נותר יציב ועומד על 87. מקדם ההדבקה התייצב לראשונה אחרי עשרה ימים ונותר 1.41.

בפתח סיעת מפלגת העבודה התייחסה שרת התחבורה מרב מיכאלי למצוקת החקלאים: "מה ההבדל בין אבוקדו ב-2 שקלים לאבוקדו ב-15? מה ההבדל בין תפוח חרמון ב-3.5 שקלים לבין תפוח ב-14 שקלים? ההבדל בין מה שהחקלאי מקבל לעומת זה שהצרכן מקבל". עוד אמרה בנושא: מיכאלי: "אנחנו לא ניתן לעשות שום צעד חד צדדי שיפגע בחקלאים". 

על הצמדת האבטחה לשר לביטחון פנים עמר בר לב, אמרה: "אני רוצה לחזק את השר בר לב שמאובטח החל מהבוקר, זה קורה בעקבות הסתה ואלימות. יש זרם פוליטי שחשוף לזה כבר שנים ארוכות, הדבר הזה הוא כרסום ביסודות הדמוקרטיה". 

עוד צפויה להתכנס סיעת הרשימה המשותפת. בתוך כך, ראש הממשלה נפתלי בנט קיים הבוקר דיון הערכת מצב עם בכירי משרד הבריאות. על הפרק, קיצור או ביטול חובת הבידוד למחוסנים שנחשפו למאומת לאומיקרון.