לאחר קיום בדיקות נוספות, בהן הליך ריצוף גנטי, עודכן ראש הממשלה, נפתלי בנט, כי ישנו חשד בסבירות גבוהה לפיו בתו מאומתת לווראיינט האומיקרון, כך נמסר היום (שני) מלשכת ראש הממשלה. עוד נמסר כי תהליך הריצוף יושלם ביומיים הקרובים ולאחר מכן תתקבל תשובה סופית האם אכן מדובר בווריאנט. בעקבות כך, רה"מ יישאר בשלב זה בבידוד.

ראש הממשלה בנט התייצב לדיון 40 חתימות בנושא פתיחת קונסוליה אמריקאית בירושלים לפלסטינים, למרות שהוא בבידוד ויהיה נוכח ביציע המבודדים לדרישת האופוזיציה. בקואליציה דרשו שראש הממשלה בנט וחברת הכנסת שירלי פינטו יגיעו למליאה כדי שיהיה להם רוב בהצעות החוק שאמורות לעלות מיד לאחר דיון ארבעים החתימות. מליאת הכנסת אישרה את הודעת ראש הממשלה ברוב של 58 בעד מול 56 מתנגדים  

רה"מ בנט תקף את האופוזיציה ואמר כי "אלה ימים של מגפה עולמית, שבהם הממשלה ברשותי נמצאת עמוק בשמירה על החיים ושימור הכלכלה. מגפה של אחד המהירים בתולדות האנושות, אבל האופוזיציה עסוקה בחוקי ברקת, מריבות, ירושות, אדלשטיין, כץ ואלימות נגד בני בגין. הם עסוקים בהכל חוץ משלומם ובריאותם של עם ישראל. אם מישהו צריך הוכחה שהאופוזיציה התנקתה מהמדינה, שהכל אצלם פוליטיקה קטנה- הוא קיבל הוכחה היום. איבדתם את זה. אתם מביאים הדבקה מסיבית לכנסת ישראל, זה מעשה חסר אחריות".

"הציבור צופה בכם ונבוך. זה מעשה חסר אחריות, כשאתם הייתם בממשלה ביקשתם לא לקיים דיון כזה, והאופוזיציה ברשות לפיד נענתה. אותך זה לא מעניין, ידבקו כמה ישראלים, יאבדו את העבודה, מה לא תעשה ותעשו בשביל רווח פוליטי קטנוני. הציבור צופה בכם ונבוך, מה יקרה בעתיד כשפתאום יהיו מבודדים מהליכוד? הלוא אתם סומכים על זה שנהיה המבוגר האחראי ונמשיך, ואתם תמשיכו במשחקים הילדותיים שלכם", הוסיף.

לדבריו, "ברקת קיבל הצעה כדי לעשות רעש סביב ירושלים, והאמת זה נושא חזק. הממשלה ברשותי הבהירה ולפיה אין מקום לקונסוליה פלסטינית בירושלים. י-ם היא בירתה של מדינת ישראל. המטרה שלנו היא להוריד את הנושא מהשולחן, לא רוצים להביך אף אחד. יש לכם נוהג בבחירה בין לעשות רעש ללהביא הישג- אתם בוחרים ברעש. כשנתניהו בשביל תמונה אינסטגרם, אחרי האירוע בירדן, הוא העלה פוסט ובזכות זה מדינת ישראל איבדה את נהריים וצופר. הותרת את מדינת ישראל במצב הקשה ביותר, ימים ודברי הימים יכתבו בעניין הזה".

עוד אמר כי "הותרתם את איראן בנקודה המתקדמת ביותר בהעשרת אורניום. ברקת מתנהג כמו ביבי. הליכוד והאופוזיציה איבדתם כל שמץ של ממלכתיות. רק אתמול אחרי עשרות שנים, אחרי שלא הגדלתם את התיישבות בגולן, הבאנו את החלטה הגדולה ביותר לחיזוק ההתיישבות. אנחנו נמשיך לדאוג לאינטרסים שצריך, גם בפחות שקט אם צריך. לא נרתע לדאוג לאינטרס ישראל גם במחיר של עימות. את הפריימריז בליכוד אני מציע שתקיימו בישראל ולא בוושינגטון". 

נפתלי בנט (צילום: מארק ישראל סלם)
נפתלי בנט (צילום: מארק ישראל סלם)


"בכל מערכות הלחימה, הייתי באופוזיציה, יצאתי להגן על מדינת ישראל. ח"כ נתניהו מפיץ סרטונים באנגלית לתקשורת הבינלאומית נגד ישראל- זה כל ההבדל. בחוץ אין ימין ושמאל, אתה שברת את הכלל הזה, בזמן מערכה אתה יוצא לתקשורת בינלאומית ותוקף את מדינת ישראל. אני מקווה שהאופוזיציה תתעשת ותתגייס למשימה, אתם בכוונה ולמרות שהפצרנו בכם, אתם מביאים אותי ואחרים לכאן כדי להדביק".

יו"ר האופוזיציה, ח"כ נתניהו, הגיב לדבריו ואמר כי "ממשלת ההונאה של בנט-לפיד לא מסוגלת לעשות שום דבר: נכשלת מול הקורונה, הטרור והגרעין האיראני. בנט ניסה לברוח כי הוא פחד לקבל ביקורת ולשמוע את האמת הקשה. אין לו שום סיבה לא להיות פה, לפי הוראות משרד הבריאות אתה יכול להיות ולפי תקנון הכנסת את חייב להיות פה. תפסיק להתבכיין, בלי נהי".

"בנט, האיש והחוברת, העתיק ספרון שבו הבטיח לחסל את הקורונה תוך ארבע שבועות. והיום, הוא יושב שם ביציע חסר אונים. הוא נותן פרשנויות, בנט מטיף למוסר ולאהבת הכלל, אותו אחד שבזמן המלחמה בעזה יצא ותקף הממשלה בעברית, אנגלית, לטינית וטיבטית. אפס החלטות. יש לו הישג אחד- גדול גונבי הקרדיט. בנט הוא כישלון מוחלט בעשייה ובקבלת החלטות. בכל רגע הוא מזגזג, מבטל ומאשר את הנחיות בנתב"ג, קורא לא לטוס לחו"ל והשרים המעופפים טסים..לא רק הם. בנט מבזבז זמן ולא בפעם הראשון".

לדבריו, "בנט בהתרברבות מקבל מעם ישראל ציון מאה. בנט בהישגים אפס מוחלט. בנט התחייב שעד סוף דצמבר 50% מהילדים בני ה-5-11 יהיו מחוסנים. עד עכשיו - פחות מעשרה אחוז. בנט - אפס מוחלט בהישגים. אנחנו גם נלחמנו בקורונה והבאנו מענקים ורשת ביטחון כלכלית. הצלנו אזרחים מחרפת רעב ועסקים מפשיטת רגל. מה אתם עושים? כלום".

"בממשלת ההונאה הזאת אומרים לאזרחים שעומדים בפני פשיטת רגל 'להחליף מקצוע'. אני אומר לכם, שרי ממשלת ההונאה, הבלבול והכישלון, אתם אלה שצריכים להחליף מקצוע. אתם בתפקיד הלא נכון, בזמן הלא נכון, עם האנשים הלא נכונים. אתם עומדים המומים וחסרי ישע מול אתגרים אדירים שאין לכם מושג איך להתמודד איתם", הוסיף.

עוד אמר נתניהו כי "גל טרור שוטף את הארץ והממשלה לא עושה כלום כי לא מרשים לה לעשות. רע״מ מונעת זאת אחרת היא תפיל את הממשלה. כשהממשלה תלויה בשותפים תומכי טרור כמו רע״מ - אפשר באמת להילחם בטרור? מה הפלא שהשר לביטחון פנים תוקף את המתיישבים, במקום לתקוף את המחבלים".

"במקום להילחם באיראן אתם מתקפלים מול איראן - גם מדינית וגם מבצעית. במישור המדיני - אף אחד לא סופר אתכם. אתם פשוט לא מעניינים אף אחד. אתם חלשים. אתם לא רלוונטיים. לא רק שלא רוצים לדבר אתכם, אין לכם שום מעמד בינלאומי. לפני שלוש שנים בנט אמר: 'במשך כל כך הרבה שנים, לגלגו וזלזלו במדיניות העקבית שלו (נתניהו) בעניין איראן. היום העתיד של ילדינו ונכדינו בטוח הרבה יותר מאתמול ואני חושב שראוי שאותם מלגלגים ומבקרים של נתניהו בעניין האיראני, יגידו לו היום תודה רבה'. היום, כדי להצדיק את אוזלת היד וחוסר המעש של הממשלה נגד איראן הם עסוקים כל היום בשקרים וספינים. מחפשים תירוצים למה לא לפעול נגד איראן. אין שאלה של יכולת מבצעית. היא קיימת. זאת שאלה של רצון ומנהיגות", הוסיף. 

בהתייחסו להצעות החוק האחרונות, אמר נתניהו כי "בזמן שהממשלה הזו נכנעת לאיראן, היא מביאה את איראן לכאן. בנט וסער מחוקקים חוקים איראניים לרמיסת הדמוקרטיה. זה פרויקט אנטי-דמוקרטי מיוחד של בנט וסער שמגרדים את אחוז החסימה! לזה מצטרף הדמוקרט הדגול יאיר לפיד, שהמליך את עצמו לכהונה נוספת בדמוקרטיה התוססת שנקראת 'יש עתיד'". 

"יחד הם מביאים חוק שיטיל צנזורה על הרשתות החברתיות וימנע מאזרחים את חופש הביטוי. חוק כזה אין בשום דמוקרטיה. לא רק אני אומר זאת. אפילו המכון הישראלי לדמוקרטיה, לא בדיוק גוף שמזוהה עם הימין או הליכוד, אמר זאת היום במפורש: 'החוק פותח פתח לצנזורה שלטונית. הצעת החוק מאפשרת להסיר תכנים גם מאתרי תוכן ממוסדים, כמו עיתונים ישראלים וזרים, ברמת חודרנות שאינה קיימת באף מדינה אחרת בעולם הדמוקרטי… החוק פוגע בצורה בלתי מידתית בזכות לחופש הביטוי והדעה - מכל קצוות הקשת הפוליטית'".

"בנט, סער ולפיד - אתם אלה שפוגעים בדמוקרטיה. אתם אלה שמוציאים את דיבתה של ישראל, ולא אנחנו שנלחמים נגד העריצות שלכם", הוסיף.

כמו כן, תקף את נתניהו את שרת החינוך ואמר כי "שרת החינוך שלו היא מכחישת קורונה סדרתית. היא חיבלה במכוון במבצע החיסונים לילדים בבתי הספר. טענו נגדה שהיא הסתירה נתונים גם בפני הציבור וגם בפני הממשלה. אני לא יודע אם זה נכון, אבל אני יודע דבר אחד בוודאות: אם הייתה מושמעת טענה חמורה כזו נגד הממשלה שלנו, כבר הייתה חקירה פלילית מזמן".

"אנחנו לא שותקים ואנחנו לא נשתוק. אנחנו נמשיך להילחם על הדמוקרטיה. אנחנו נתנגד בכל תוקף לסתימת הפיות ברשתות החברתיות. ואל תחשבו שתנצחו אותנו בחוקים איראניים. אזרחי ישראל יעיפו אתכם בהזדמנות הראשונה, ואנחנו נחזור להנהיג את המדינה בדרך של עוצמה, דרך של חירות ודמוקרטיה אמיתית", סיכם. 

בנימין נתניהו (צילום: מארק ישראל סלם)
בנימין נתניהו (צילום: מארק ישראל סלם)

את הדיון פתח ח"כ יריב לוין, שאמר כי "נפל פגם בעצם חידוש הישיבה באופן הזה. הרי האיזון שנעשה בתקנון הכנסת והוא לא מקרי נעשה באופן כזה שסמכויות לפתוח מליאה בידי יו"ר וגם להוציא להפסקה. אבל סמכות לשנות את שעות פתיחת המליאה טעונה אישור של ועדת הכנסת. מאחר והמליאה נפתחה ולא נדון כלום ונדחתה בחצי שעה אחר כך דחיה בשעתיים זה שינוי משמעותי. זה חייב לבוא לאישור ועדת הכנסת. למיטב זכרוני אין לכך תקדים".

ח"כ ברקת תקף את הממשלה: איך העזתם להביא את האמריקאים לחשוב שהם יכולים לחלק את ירושלים? שירושלים היא בכלל לדיון? יצרתם משבר דיפלומטי עם ארה"ב. במקום להגיד את כל האמת, שמדינת ישראל לא תעשה ולא עושה פשרות בעניין ירושלים, ניהלתם מו"מ. פתחתם פתח מסוכן שאפשר לדון בחלוקת י-ם, הבכתם את הממשל האמריקאי".

"מבחינת ממשל ביידן, הם רוצים לממש את הבטחת הבחירות שלהם, הם ימשיכו ללחוץ עד שישיגו את מטרתם. הם ינסו לפתות על ידי הצעות מפתות, הכל כדי לבלוע את הגלולה המרה. הממשלה הנוכחית היא פסיק קטן בהיסטוריה של עם ישראל. יצירת סדק ולו הקטן ביותר, עלול להביא לפירוקה של י-ם. לאף ממשלה לא הייתה ולא תיהיה זכות לדון בחלוקתה. הקונסוליה הפלסטינית משולה לסוס טרויאני, מנסים באחיזת עיניים ובחיוך להכניס סוס טרויאני שיפרק אותנו מבפנים. שעל נעלייך לפני שתחשוב לדון על חלוקת י-ם, היא בירת מדינת ישראל והעם היהודי".

במהלך הדיון הוצאו חברי כנסת מהקואליציה והאופוזיציה על ידי יו"ר הכנסת, מיקי לוי

ניר ברקת (צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת)
ניר ברקת (צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת)


רה"מ בנט מסר בתגובה להבאתו למליאה: "הזילזול של האופוזיציה בבריאות הציבור חמור ביותר. בעוד אנחנו עושים הכל כדי להעלות את תחושת האחריות של כל אזרח ואזרח נוכח העלייה בתחלואה. נתניהו משחק עם המגפה בשביל הישג פוליטי קטנטן. נתניהו איבד כל שמץ אחריות לאומית".

מהליכוד נמסר בתגובה: "בנט מפחד. בניגוד לתקנון הכנסת ובאופן חסר תקדים, בנט ניסה לברוח מלמסור דין וחשבון לציבור. גם בזה הוא נכשל. בשיא משבר הקורונה אנחנו לא סגרנו את הכנסת ולא ברחנו מדיונים כמו בנט. על פי הנחיות משרד הבריאות ועל פי כללי הכנסת, בנט חייב להתייצב לדיון ולהשתתף בו ביציע המבודדים. לכן הספין של בנט הוא קשקוש - לא אכפת לו מבריאות הציבור אלא מהבריאות הפוליטית שלו, והיא אכן בסכנה. מאוד פשוט: ח״כ בבידוד מגיע ליציע המבודדים. על פי התקנון ראש ממשלה מחוייב להתייצב לדיון 40 חתימות. בלי בכי ובלי נהי. יתכבד ויקבל בראש".

ח"כ סמוטריץ' אמר בפתח ישיבת סיעת הציונות הדתית: "אם אשתו של בנט יכולה לטוס לחו"ל אחרי התפרצות האומיקרון הוא יכול להגיע ליציע המבודדים במליאת הכנסת. נדרוש שלא לפתוח את דיוני המליאה עד שראש הממשלה יגיע ודיון 40 החתימות יתקיים".

כזכור, בתו של רה"מ התגלתה אתמול כחיובית לנגיף הקורונה. עם קבלת העדכון, יצא ראש הממשלה מישיבת הממשלה. במקביל לכך, גם בתה של שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון, התגלתה כחיובית לנגיף. בעקבות כך נעדרה השרה מהדיון, אולם הבוקר מלשכתה נמסר כי בבדיקת ה-PCR היא נמצאה שלילית לנגיף.