"חוק ברקת", אותו יזם ח"כ דודי אמסלם, הופל היום (רביעי) בהצבעה במליאת הכנסת, כאשר 16 ח"כים בלבד הצביעו בעדו ו-58 נגדו. הצעה דומה, של ח"כ שרן השכל, עברה לאחר מכן. בקואליציה אומרים כי מדובר ב"תרגיל מתוכנן מראש. הרצון לשלוט בחקיקה ולקבוע מה יעבור וחוקים של מי יעברו".

חברי הליכוד קיבלו חופש הצבעה, ומספר ח"כים במפלגה, בהם חיים כץ, מיקי זוהר, אבי דיכטר וכמובן ברקת עצמו התנגדו להצעה של חברם למפלגה. מספר דקות לפני ההצבעה על החוק של דודי אמסלם הגיש שר החוץ ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד ערר לשר המשפטים על החוק.


"הדמוקרטיה הישראלית צריכה להיות פתוחה ושווה לכולם! אסור שאת השלטון יקנו בכסף, ואת הדמוקרטיה ישדדו אוליגרכים בלבד. 
צריך שיהיה ברור שהכסף לא יקנה הכל, ושהפוליטיקה היא לא לעשירים בלבד. כשם שיש הגבלה בשלושת חודשי הפריימריס, כך צריך להיות לאורך כל השנים. אני לא מחפש כבוד או תארים, אם החליטו לתמוך בחוק זהה של השכל ולא בשלי, הרי זה משובח... 'צַדִּיקִים מְלָאַכְתָּם נַעֲשֵׂית בִּידֵי אֲחֵרִים'. מה שחשוב זה שבכל סיעות הבית הבינו את העיקרון החשוב הזה, והצביעו בעד חוק שאמור לשרת את הדמוקרטיה הישראלית, לאורך שנים. זה אחד החוקים החשובים בתולדות הדמוקרטיה הישראלית, וכפי שאמרה בזמנו שופטת בית המשפט העליון השופטת מרים בן פורת, 'לא קונים שלטון בכסף'. בוודאי לא בהרבה כסף", אמר אמסלם.

"לצערנו, יש עסקנים שעדיין תקועים בפוליטיקה הישנה - והם מפחדים ממני, והפחד שלהם מביא אותם לחוקק נגדי חוק פרסונלי. זה לא יעזור להם! כי את התשוקה והאהבה שיש לי לעם ישראל אף אחד לא יוכל לכבות. בימים אלה, כשהמדינה מתמודדת עם האיום האירני, משבר הקורונה, גל התייקרויות קשה, והבעיות רק הולכות וגדלות, במה מתעסקת הממשלה של סער, בנט, לפיד וכל עסקני הפוליטיקה הישנה? בחוק פרסונלי נגדי. הם לא יצליחו לפגוע באחדות הליכוד. לא באתי לפוליטיקה בשביל לקבל תפקיד או כסף. באתי כדי לתת ולא לקחת, ושום דבר לא יעצור אותי מלהמשיך לשרת את עם ישראל. וביחד נצליח", אמר ברקת.

כזכור ועדת השרים לענייני חקיקה החליטה בתחילת השבוע לתמוך בו בקריאה טרומית. לאחר מכן, הוחלט להקים ועדה קואליציונית בראשות שר המשפטים גדעון סער.

הצעת החוק היא יוזמתו של חבר הכנסת דודי אמסלם, והיא נועדה להגביל את סכום גיוס התרומות של נבחר ציבור ובני משפחתו לצורך פעילות פוליטית ל-100 אלף שקלים בשנה. החוק, המכונה גם "חוק ברקת", נחשב לחוק שמכוון אישית נגד ח"כ ניר ברקת, שמתכוון להתמודד בעתיד על ראשות הליכוד, והשקיע עד היום הון עצמי רב ביועצים, פרסום וקמפיינים בפריימריז בליכוד, ואף מוביל ברוב הסקרים העתידיים על עמדת ההנהגה.