אראל סג"ל וחן ליברמן התייחסו היום (רביעי) בפתח תוכניתם ב-103FM לחלקו השני של תחקיר "המקור" ששודר אמש, בו המשיך גיא שיקר להעיד נגד ראש המוסד לשעבר יוסי כהן ועל הקשר שניהל, לכאורה, עם גרושתו של שיקר. סג"ל טען כי מדובר בעדות של "אדם רדוף ואומלל" בעוד ליברמן טענה: "זה לא חייב להיות פלילי בשביל שנדבר על זה". 

ליברמן פתחה ואמרה כי "שיקר התמודד מול כוח עצום של ראש המוסד בהווה כשהיה צריך להתמודד איתו ועם הרומן שניהל עם אשתו. אני חושבת שהמפלט האחרון שלו היה התקשורת. נכון שאני חברת מערכת המקור אבל אם לא הייתי חושבת שזה ראוי לא הייתי מדברת על זה, ראיתי אותו אתמול מדבר על הפיטורים שלו ומנסה להסביר איך הוא פוטר ומדהים איך תוך כדי הוא הצליח לתעד שיחות כדי להוכיח שלא הייתה סיבה לפטר אותו".

סג"ל התנגד: "לא נכון, הוא לא הוכיח כלום. הוא טען טענה, הוא לא גיבה אותה בעובדות ובראיות ושמענו הכחשה מוחלטת". ליברמן ציינה: "זה תחקיר שמעלה שאלות, הוא לא בא עם סימן שאלה".

בהמשך סג"ל שטח את דעתו: "קודם כל, אני רוצה לומר שאתמול אחרי שבשבוע שעבר חשבתי שמדובר במעשה לא יעשה, אני מדבר עכשיו מתוך זיכרון עצמי מתוך דברים שחוויתי בתור ילדים להורים גרושים בגירושין מכוערים בירושלים, אני אומר שהשיחה אחרי הפרק בין שיקר לדרוקר על הילדים, 'דיברנו עם היועצת הילדים לא נפגעו', מאיפה אתם יודעים? עדיף שלא הייתם מעלים את זה".

סג"ל הוסיף: "מה הרגשתי כשראיתי את זה אתמול? אני חושב שגיא שיקר ואני אומר את זה בצורה זהירה שהוא נמצא במצב לא טוב, אני חושב שזה איש רדוף, שעשה לעצמו נזק אדיר אתמול ובתוכניות האלה. ריחמתי עליו כי, בגידות קורות או רומנים מחוץ לנישואים ואנשים מפרקים משפחות כל הזמן, זה קורה בכל מקום במדינה, אבל אתה לוקח את זה ושם בטלוויזיה שיישאר לנצח צרוב? ולא הוכיחו שום עבירה על החוק, זה תחקיר על רומן".

ליברמן התנגדה: "הדברים שצריך להוכיח לא חייבים להיות עבירה על החוק כדי שנדבר על זה, זה לא חייב להיות פלילי מה שיוסי כהן עשה כדי שנדבר על זה".

סג"ל: "בתוך התחקיר הזה שאני שם אותו בגרשיים, יש שלוש דמויות – הגבר המאהב, הבעל והאישה. משום מה בעולם בו אנחנו הפסקנו להתייחס לנשים כחסרות דעה ומושג וערך, היא כאילו לא קיימת. מציגים כאילו זה ריב הין שני גברים, אבל זה לא ריב בין שני גברים! יכול להיות שהיא לא רצתה להישאר במערכת היחסים? לפי איך שזה הוצג היא תמימה, שבא ראש המוסד פיתה אותה והרס את החיים של שיקר".

ליברמן סיכמה: "לא נאמר שהיא הייתה פסיבית, קולה לא נשמע כי מן הסתם היא לא רוצה להתראיין. שיקר הוא המרואיין וזו הגרסה שלו".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm