צעד אחר צעד: ח"כ גדי יברקן (הליכוד) חשף היום (חמישי) פרטים חדשים על מאחורי הקלעים של הלילה הלבן שהתרחש אמש בכנסת, במהלכו הצליחה האופוזיציה להפיל את אחד מהחוקים שהובילה הקואליציה לאחר שיברקן הסתתר בספסל האחורי ברכבו של ח"כ יואב קיש והגיע למליאה רגע לפני ההצבעה. 

לדברי יברקן, הוא הגיע במונית למשכן הכנסת מרחובות, "ישבתי במושב האחורי ברכבו של ח"כ יואב קיש (והלא נוח!) בחניון במשך שעתיים: 01:00-03:00". עוד סיפר כי "חברי הכנסת יריב לוין ויואב קיש מכירים את היריבים הפוליטיים שלנו היטב, הם יודעים שהם שקרנים חסרי תקנה והכינו תכנית פעולה מהסרטים".

"מפני שידעו שהקואליציה יפרו קיזוז, הקפיצו את ח"כ כסיף שהיה מקוזז והוכנס לחדר צדדי כגיבוי במידה וח"כ של הקואליציה שיש לו קיזוז יפר קיזוז. לפני כל הדרמה, קודם לכן, ח״כ לוין הציע לקואליציה לקזז אותי והם אינם הסכימו", הוסיף. 

לטענתו, "בצהריים הייתה לי הסכמה ג'נטלמנית עם טופורובסקי על קיזוז "שקט", קיזוז שרק שניינו יודעים עליו. הוסכם שאם יקרה משהו חריג נעדכן אחד את השני. ברגע שהוקפצתי עדכנתי את טופורוסקי ש"הקיזוז" הג'נטלמני איתו בוטל. למעשה, הקואליציה ידעה שאני אגיע להצבעה. (הקואליציה קיזזה את טופורוסקי עם ח"כ אחר ככל הנראה בניגוד להסכם)".

יברקן הבהיר כי לדעתו "קואליציה שאין לה מוסר ולא בוחלת בשום אמצעים ומפירה קיזוז. יו"ר ועדת כספים, ח״כ אלכס קושניר, הפר קיזוז עם ח"כ אתי עטיה שיושבת שבעה על מות אביה ז"ל. וכך היה להם רוב של 48-47 בו מעבירים את החוק במרמה".

חבר הכנסת סיפר גם על הרגעים הדרמטים בהם נכנס למליאה: "ואז... ברגע הנכון, ח״כ קיש התקשר אלי ואמר לי 'אתה יכול לצאת מהרכב ולהכנס למליאה'. נכנסתי ברגע ההצבעה, הרוב שהיה לקואליציה נמחק. עם הקול שלי התוצאה הייתה 48-48 והחוק נפל! אחריו נפלו עוד שני חוקים של הקואליציה כי הם סגרו את 'סדר היום' ברגע שהבינו שאני בכנסת וגם לחוקים הבאים לא יהיה להם רוב".

"אם פאניקה לא היתה תוכנית העבודה של הקואליציה הזו, הם יכלו לנצח בשני החוקים שהיו בסדר היום. אני בכלל תכננתי לנסוע חזרה הביתה ולא להשתתף בשני החוקים שנותרו. אבל הם התמכרו לפאניקה, לכן קשה להם להיגמל. כשהם בפאניקה אזרחי ישראל מפסידים. מוסר השכל, אל תקבלו החלטות כשאתם בפאניקה ובלחץ. התוצאות יהיו אסון עבורכם", סיכם.