נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות הגיבה היום (חמישי) בחריפות לאמירות שהשמיעו ח"כ דודי אמסלם וראש עיריית לוד יאיר רביבו נגד שופטים ואמרה כי מדובר במציאות ש"אמורה להטריד מאוד את כל מי שעצמאותה של הרשות השופטת יקרים לליבו".

בפנייה שנשלחה לכלל קהילת השופטים והשופטות אמרה חיות כי "מזה תקופה לא מבוטלת אנחנו עדים להשתלחויות בוטות כלפי שופטים בעקבות החלטות שיפוטיות שניתנות על ידם". לדבריה, "אלה מכוונות לגופם של שופטים באופן אישי ודבר אין להם עם ביקורת עניינית ולגיטימית המכוונת לגופם של דברים".

חיות אמרה את הדברים בעקבות המתקפה של ח"כ אסמלם על השופט העליון דוד מינץ, שבמהלכה הטיח בו כי "אם הוא לא שתה איזה בקבוק וויסקי לפני שכתב את ההחלטה, אל תקראו לי דודי". מינץ דחה את עתירתו של אמסלם נגד שר הביטחון בני גנץ והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שסירבו למנות את בועז לוי למנכ"ל התעשייה האווירית באופן קבוע. "בא לי שופט הזוי. מה הוא עונה לי? דחה את העתירה", אמר אמסלם על בימת הכנסת. הוא הוסיף לתקוף את כלל השופטים ואמר: "אלה אנשים פוליטיים בינוניים ומטה. שמעו את השם 'אמסלם דוד', אמרו 'לא חשוב'". לסיום הציע אמסלם למינץ להתפטר ואמר לו: "אפילו במבוא למשפטים שנה א' לא היו מקבלים אותך".

מתקפה אחרת על בית המשפט הגיעה מצדו של ראש העיר לוד יאיר רביבו. הוא ביקר את שופט בית משפט השלום בעיר טל ענר בטענה שהוא משחרר באופן סדרתי חשודים בעבירות נשק ורכוש. "אתה לא במקצוע הנכון", כתב רביבו לענר. "בוא לגור בלוד ותרד לעם, כי אתה פשוט מנותק. אני מצרף פה פסק דין שלך על פורץ שנתפס שלוש פעמים על פריצה וגנבה, ושלוש פעמים שוחרר כי הפשע לא מתוחכם. רבאק, נמאס".