יו"ר הכנסת מיקי לוי, התייחס היום (שני) במליאת הכנסת לדבריו של ח"כ דודי אמסלם בשבוע שעבר כנגד שופט בית המשפט העליון דוד מינץ ואמר: "אני רוצה לגנות בכל לשון את הדברים הקשים והמקוממים שבחר ח"כ אמסלם לומר בשבוע שעבר כנגד שופט בית המשפט העליון דוד מינץ, שישב בהרכב שדחה את עתירתו". 

"אלו דברים פסולים ומוטעים שנאמרו בשפה שאינה מכבדת את הכנסת ואינה מכבדת את הדובר. רשויות השלטון חייבות בראש ובראשונה בכבוד האחת כלפי השנייה. ביקורת ומחלוקות - כן, גידופים פרועים בשפה ירודה –לא", הוסיף.

עוד אמר: "אני מבקש לחזק את שופטי בית המשפט העליון שעושים את מלאכתם נאמנה, ושהחוק והצדק הם נר לרגלם ולפסיקותיהם. חשוב לי לומר באופן ברור מעל בימה זו, שאמירתו של ח"כ אמסלם היא עמדתו הפרטית ואינה משקפת את עמדתה של הכנסת כרשות מחוקקת או כל שכן חלילה את עמדתי שלי כיו"ר הכנסת. אני מתנצל כיו"ר הכנסת בפני שופטי בית המשפט העליון".

יור הכנסת לוי מגנה את נאומו של אמסלם, דוברות הכנסת

בתגובה לדברים אלו, השיב אמסלם במליאה לעבר לוי: "אתה פשוט הורס את הכנסת יום יום, דקה דקה שאתה יושב כאן זה בושה לעם ישראל. כהרגלך בקודש, לפיד תמיד משפיל אותך, משתמש בך - הרי מי אתה? באיזה זכות אתה מדבר בכלל? אתה מקסימום יכול לדבר בשמך על מה שלפיד מאשר לך".

"אתה לא מתבייש? תראה מה חושבים עלייך בחוץ. תגיד לי לאן הגעת? אתה מדבר בשם חברי הכנסת? אתה לא מתבייש. תראה לאן הגעת, אתה מזכיר לי את המנהיג הצפון קוריאני, אתה חושב שמותר לך הכל? אתה פשוט בושה וכלימה לכנסת ישראל. אתה אפילו לא יודע מה אמרתי, אתה לא מכיר את המקרה, לפיד כתב לך ואתה הקראת, גם לקרוא ברצף יש לך בעיה", תקף. 

מוקדם יותר, בזמן נאומו של שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין בכנסת התגלע ויכוח בינו לבין אמסלם. "אם כל הרצון שלך להשמיץ כל מה שזז, זה לא יעזור לך. אני מבין את הרצון שלך להיות מלשן קטן, אבל כדאי לדייק בעובדות", אמר אלקין.