ראש אמ"ן האלוף אהרון חליוה אמר בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני היום (ראשון) כי מצב בו איראן והמעצמות ישיגו הסכם בשיחות הגרעין בווינה עדיף לישראל מאשר מצב בו השיחות ייכשלו ולא יושג הסכם כלל - כך לפי שני שרים שהשתתפו בישיבה.

לדברי שני השרים, חליווה אמר כי חזרה להסכם הגרעין תגביר את הוודאות לגבי ההגבלות שקיימות על תכנית הגרעין של איראן, ושלא יהיו קיימות במידה ולא יהיה הסכם. חליווה הוסיף כי חזרה להסכם תקנה זמן נוסף עבור ישראל ותאפשר להיערך בצורה טובה יותר וללא לחץ לתרחישי הסלמה מול איראן. בדובר צה"ל סירבו להתייחס לדברים שנאמרו בדיונים סגורים.

חליוה אמר את הדברים בתגובה לסקירה של ראש המוסד דדי ברנע שהציג בפני הקבינט את הערכת המודיעין השנתית של המוסד. ברנע הציג עמדה שונה מחליווה. לדברי אחד משרי הקבינט ראש המוסד לא הביע תמיכה בחזרה להסכם הגרעין אך הדגיש כי הוא סבור שיש עוד זמן להשפיע על ארה"ב בכל הנוגע לתנאים של הסכם כזה אם יושג. "זה לא אבוד ושווה להשקיע זמן ומאמץ בשיח עם האמריקנים על תכני ההסכם", אמר ברנע.

ההערכה בישראל היא שגם איראן וגם המעצמות מעוניינות לחזור להסכם הגרעין מ-2015 וכי בסבירות גבוהה הדבר יקרה. אם עד לפני כמה שבועות ההערכה בישראל היתה שהאיראנים אינם רציניים ומשתמשים במו"מ בווינה כדי למשוך זמן כדי להתקדם בתכנית הגרעין, כעת ההערכה בירושלים היא שהאיראנים כן מעוניינים בהסכם.

לפי שני שרים שהשתתפו בישיבת הקבינט הרוח הכללית בישיבה היתה כי גם אם יושג הסכם עם איראן בשיחות בווינה יש להימנע מלצאת פומבית נגד ממשל ביידן בנושא. כך למשל, שר החוץ לפיד אמר בישיבת הקבינט כי ארה"ב היא השותף האסטרטגי הכי חשוב של ישראל ואסור לשבור את מערכת היחסים עם הממשל.

לפיד אמר בתדרוך לכתבים ביום שני כי ישראל מקיימת מגעים עם ארה"ב ושאר המעצמות כדי להשפיע על נוסח ההסכם המתגבש ולוודא שיהיה טוב ככל האפשר. "אנחנו לא נגד כל הסכם", אמר לפיד. "אנחנו נמצאים ליד שולחן הדיונים עם המעצמות ומקיימים דיונים על מה זה הסכם טוב. יש קשב בעולם לעמדה הישראלית. אנחנו עכשיו במלחמת חפירות להשיג הישגים קטנים לשיפור ההסכם".