"הממשלה הרעה הזאת, שנכשלה בכל דבר, ובעיקר בטיפול במחירים ובקורונה - סופה להיעלם, וזה יקרה בהקדם האפשרי". כך אומר ל"מעריב" שר הכלכלה והמודיעין לשעבר ח"כ אלי כהן (הליכוד), אף שבתוך תוכו הוא מבין שזה לא יקרה בקרוב.

ח"כ כהן אמר: "מפלגת הליכוד מתחזקת בסקרים, אבל ככל שאנחנו מתחזקים הממשלה תרצה לשמור על קיומה. אצל מרבית מרכיבי הקואליציה, בחירות מוקדמות יביאו לסוף דרכם הפוליטית. המבחן המשמעותי הבא יהיה במרץ 2023 עם אישור התקציב הבא, ולדעתי אז היא תיפול".

לדברי ח"כ כהן, "שר האוצר אביגדור ליברמן רואה את התפקיד שלו כגזבר המחלק את עוגת התקציב, ולא כמי שעובד להגדיל את התקציב. ועדת הכספים הפכה להיות ועדת המסים". כהן הוסיף: "בגל ההתייקרויות של השבועות האחרונים שרי האוצר, הכלכלה והבינוי פשוט נעלמו ונכנסו לבונקר. הם לא עושים שום דבר. שר האוצר ליברמן מתדלק את עליית המחירים דרך העלאות מסים, ואת העלאת מחיר החשמל עם כל מיני תירוצים".

שר הכלכלה לשעבר מותח ביקורת גם על רשות התחרות, שבתפקידו כשר הכלכלה היה האחראי עליה: "רשות התחרות צריכה להיות הרבה יותר אסרטיבית בתחום החקירות, לבדוק העלאות מחירים וגם תיאום מחירים. בשבוע שעבר הגשתי הצעת חוק הקובעת שגוף שמחזיק מעל 50% נתח שוק עם מחזור של מכירות של 100 מיליון שקל בשנה ומעלה - יוכרז אוטומטית כמונופול".

ח"כ כהן מודה שאישור תקציב המדינה היה חיוני לקידום המשק, אבל לדבריו, "ממשלת בנט לפיד לא ניצלה אותו כדי לקדם את צמיחת המשק, המלחמה ביוקר המחיה והטיפול בנושאי משבר הדיור. בתקציב 2021־2022 לא הייתה שום בשורה".

בעניין ההתמודדות עם הקורונה אמר: "הייתי נותן לממשלה ציון נכשל. השארנו להם את החיסונים, אבל אין מספיק בוסטר ואין מספיק ילדים מחוסנים, בגלל התנגדות שרים בממשלה".

על פרסומים בערוץ 12, שלפיהם גורמים איראניים ניסו לעודד הפגנות נגד ממשלת בנט דרך פעילי ליכוד, אומר כהן: "אני לא יודע מי עודד הפגנות ומי לא, אבל אני יכול לומר לך באחריות, שאיראן והחמאס היו מעדיפים לראות את בנט כראש ממשלה, ולא את נתניהו שממנו הם חוששים. בנט הוא ראש ממשלה חלש, ואתה רואה את זה גם בטיפול בסוגיה האיראנית".

הריאיון המלא יפורסם מחר במדור "שוטף פלוס" ב"מעריב־סופהשבוע"