ח"כ מיקי זוהר (ליכוד) שוחח היום (חמישי) עם יוסי מזרחי ברדיו צפון 104.5FM על האירועים המביכים שהתרחשו אמש במליאת הכנסת במהלך הדיון בחוק החשמל, והעימות בין ראש הממשלה נפתלי בנט לחברי האופוזיציה.

"ביחס לאתמול אני חושב שמה שאנשים ראו, זה את ראש ממשלת ישראל מאבד את זה, אני לא חושב ראש ממשלה שפונה ככה אל האופוזיציה בצורה כל כך הפגנתית. אני הייתי שם וראיתי ראש ממשלה שרץ בהפגנתיות לעבר האופוזיציה ועד שנייה מעיף סטירה למישהו, זה מה שאני ראיתי, לא יודע, אולי אחרים ראו משהו אחר, זה לא כיבד אותו בתור ראש ממשלה. ולמה הוא כעס? הוא כעס כי אנחנו זעקנו זעקה אמיתית, אני בטוח שההורים והסבים שלנו שחלמו כל חייהם על מדינה יהודית, לא ציפו שהמדינה הזו תנוהל על ידי התנועה האיסלמית", פתח זוהר את דבריו.

"התנועה האסלאמית היא לא חלק ממדינת ישראל. האזרחים הערביים הם שווי זכויות בישראל ואנחנו צריכים לשמור על זכויותיהם, אבל בשום שלב לא חלמנו שהם אלה שינהלו את מדינת ישראל. ביום שהמדינה תנוהל על ידי התנועה האיסלמית ועל ידי מועצת השורא, כולנו צריכים לדאוג. הם לא חושבים שמדינת ישראל יהודית ודמוקרטית, הם חושבים שאנחנו פה במקרה, בטעות, ואם אפשר היה לשלוח אותנו מכאן, הם היו גם שולחים אותנו", הוסיף.

כשנשאל מה לגבי המפלגות החרדיות, שגם הן אינן ציוניות והליכוד משתף עמן פעולה, השיב: "אבל הם יודעים שמדינת ישראל היא של עם ישראל, של העם היהודי. זה כל השוני העצום, וכשאתה פועל ממקום שאתה רוצה שהמדינה הזאת תישאר יהודית ודמוקרטית, ברור שיותר קל לסמוך עליך מאשר מי שחושב שהמדינה הזאת לא צריכה להיות יהודית ודמוקרטית".

"תראה, יש משפט כזה שנקרא בוא נשים רגל בדלת, בעצם לפתוח איזה שהוא ציר מסוים, בסופו של דבר יבואו עוד הרבה דברים, זאת הסנונית הראשונה של מה שהתנועה האיסלמית דורשת ומועצת השורא מתכוונת לקדם, זו רק ההתחלה, הרי השרידות של הממשלה תלויה בהם הם מקבלים כל מה שהם רוצים. אתה אומר לי שסביר לתת לפורעי חוק חשמל בבית? אז אני אומר לך שלא. מדינת ישראל היא מדינת חוק ואנחנו רוצים לעודד אנשים לשמור על החוק. בוא נשווה את להתיישבות הצעירה, מה ההבדל? גם להם יש בעיות של חריגות בנייה וגם שם אפשר לבנות דברים בלי היתירים, אז למה אנחנו לא מחברים להם חשמל, באו ניר אורבך, בנט וחברי "ימינה" המובהקים האלה והצביעו נגד ואמרו לא. להתיישבות הצעירה לא אבל למועצת השורא כן, אם אזרח ישראלי היום רואה את זה ולא מבין את גודל הסכנה, אז זו שאננות לשמה", המשיך ח"כ זוהר.

לאחר מכן נשאל זוהר מדוע נתניהו, שבמהלך קמפיין הבחירות הבטיח הבטחות רבות לאוכלוסיה הבדואית, שינה את עורו: "אנחנו תמיד פעלנו לשמור על זכויות המיעוט. שמעת את נתניהו אומר שהוא יחבר להם חשמל ללא היתרים? הדרך היא נורא פשוטה, צריכים לעשות הסדרה של כל היישובים, לקבל היתרים ואז לחבר חשמל, אבל לא להגיד: תמשיכו להיות פורעי חוק ואנחנו נחבר לכם את החשמל".

"החלטנו שאנחנו לא משתתפים בפארסה הזאת. פשוט החליטו שסותמים לנו את הפה, לא נותנים לנו מקום בועדות, לא נותנים ייצוג מתאים. אני הצעתי לא להגיע לבניין בכלל, כל עוד הם לא משנים גישה, אנחנו לא צריכים להשתתף במשחק הלא הוגן הזה. אנחנו רוצים להשפיע, כל מה שאנחנו מבקשים הוא ייצוג בהתאם לגודל הסיעה", סיים זוהר את דבריו.