בריאיון לחדשות 12 הערב (חמישי) התייחס סגן שרת הכלכלה והתעשייה לאמריה שאמר מוקדם יותר היום על מתיישבי חומש, אותם כינה כ"תתי אדם", במהלך ריאיון עמו בערוץ הכנסת על האלימות ביהודה ושומרון, ועורר על עצמו זעם וביקורת, גם מצד ראש הממשלה נפתלי בנט

"אני מצר על האמירה שאולי יש בה שימוש בביטוי לא מוצלח וזה יכול לקרות", הסביר גולן, "אבל אני שואל אותך, יש הכפלה של כמות האלימות המתנחלים באיו"ש, של אלימות ימין קיצוני. אני כל כך חיי הבוגרים נאבקתי בטרור הפלסטיני ובכלל, לא צריך ללמד אותי מה זה, אני חושב שהסכנה בפנים גדולה מהסכנות בחוץ. היהודים בישראל חייבים לעקור מתוכנו את הרוע, מי שמכה חיילים ושוטרים, חפים מפשע, שמחללים קברים ומשחיתים רכוש".

"יכולתי לעשות שימוש בביטוי יותר מוצלח כמו פורעים שפלים", המשיך גולן, "לא צריך להסתתר מאחורי בוטים רכים מדי. אני מסכים שהביטוי המקורי שלי הוא קצת לא נכון בקונוטציה ובהקשר הזה". 

גולן התייחס לביקורת שהופנתה כלפיו מצד סיעות הימין בממשלה. "כל מי שעקב אחרי התבטאותיי מיום הקמתה יודע שאני תומך בה, מחזק אותה. צר לי על האמירות של בנט ושקד. אני מגדולי תומכיה של הממשלה, מקיים יחסי עבודה מצוינים עם כל סיעות הבית. יש ממשלה טובה לישראל, אבל גם היא חייבת להבין שהסכנה האמיתית באה ממי שהחוק לא חוק בעיניים שלהם ועושים ככל העולה על רוחם. צריך להילחם בזה. לא משנה אם אתה ימין או שמאל, דתי או חילוני, מרידה בסמכות היא תופעה מסוכנת ומסכנת את כולנו. זו אמת מרה, לא אוהבים לשמוע, אבל זו האמת".

עוד אמר: "התבטאות אולי לא מוצלחת שנאמרה בסערת רגשות ומתוך כעס, אבל בוא נודה על מה שקורה באמת. הבעיה היא לא אמירותיי אלא חבורה שבאופן שיטתי ועקבי פוגעת בחפים מפשע, ברכוש, בחיילי צה"ל, ומשחיתה קברים". 

בתגובה, נשאל מדוע כינה לפני שנה את שותפיו לממשלה, בנט ושקד "פשיסטים". גולן השיב: "אני לא מתעלם מהעבר של אף אחד, אך מסתכל על העתיד ויודע מה החלופות. הממשלה הזו היא החלופה הטובה ביותר לישראל ולעם ישראל. החלופה השנייה היא שלטון מושחת, שיתוף פעולה עם ימין קיצוני וחרדים". 

על הביקורת של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, אמר גולן: "לא אחזור על נושא הטרמינולוגיה. אני מצר על כך שחבריי מימין ומשמאל, מתנחלים ולא, לא יוצאים נגד התופעות שמתגברות בשנה האחרונה. האלימות נגד מערכת הביטחון, חפים מפשע ונגד רכוש, מסכנת את מקומו של ראש הממשלה נפתלי בנט יותר מכל דבר אחר".