בעוד שיחות הגרעין בווינה ממשיכות להתנהל, ארה"ב מפנה אצבע מאשימה כלפי איראן על בסיס כוחות הקואליציה בדיר א־זור בסוריה. כיצד יסתיימו השיחות הקריטיות, והאם מדינת ישראל תצליח לצאת מהן עם ידה על העליונה? הפרשן לענייני ערבים צבי יחזקאלי ('חדשות 13') שוחח על כך הבוקר (שישי) עם ניסים משעל, בתוכניתו ב-103FM, והגיב לדברים: "כך האיראנים יכתבו את ההיסטוריה - 'גירשנו את האמריקנים מעיראק'", אמר בפתח דבריו.

"המעצמה הגדולה בעולם לא מצליחה להרתיע את איראן", המשיך יחזקאלי, "ארצות הברית לא מצליחה לחנך את איראן, גם כאשר היא מעניקה לה מתנה ויוצאת מעיראק כמושפלת. מה שקורה עכשיו זו השפלה לאמריקנים". האמריקאים עומדים לעזוב בעוד כמה שבועות את עיראק - הם הולכים להשאיר שם רק יועצים ולפנות בסיסים, ומה יותר מתאים בכדי לכתוב בספרי ההיסטוריה 'גירשנו את האמריקנים'"

יחזקאלי הזכיר כי השבוע "ציינו האיראנים את יום השנה השני לחיסולו של סולימני שהוא היה הכוח של הפעלת הטרור האיראני. הם הבטיחו לנקום, אבל לא עשו עדיין שום דבר. אבל עכשיו הם מזהים את נקודת התורפה של האמריקאים - הם מתפנים מעיראק והאיראנים תוקפים שש מתקפות רציניות של טילים וקטיושות וככה הם יכתבו את ההיסטוריה. זה בדיוק ההיגיון האיראני שאומר שאין לו בעיה לדבר עם האמריקאים בווינה על כסף והסרת הסנקציות, אבל כן יכול גם לתקוף אותם כי הוא יודע שהם לא יגיבו ולא יעשו מזה עניין". 

כשנשאל, האם האירוע הוא שהמעצמה הגדולה בעולם, לא מצליחה להרתיע את איראן, השיב יחזקאלי בחיוב ואמר: "זו הכותרת. ארצות הברית לא מצליחה לחנך את איראן. הם לא מפספסים את ההזדמנות ומוצאים שזה הזמן הנכון. זה די דומה למה שקרה באפגניסטן - זו השפלה לאמריקאים. זה יהפוך להיות סיפור של כישלון. האמריקאים לא מודים שהמליציות יכנסו לבסיסים. נכתבת פה ההיסטוריה ואתה תראה את חגיגות המילציות בבסיסים. שים לב לנאום של נסראללה השבוע, זה יעניק רוח גבית לכל זרועות הטרור של איראן. ההתנהגות האמריקאנית מקרינה על כולם". 

לדבריו של הפרשן, האירוע ישפיע גם על ישראל במרחב המזרח תיכוני, כאשר תהיה יותר תעוזה מצד האיראנים לבחון אותה באמצעות חיזבאללה. "האיראנים ממשיכים לחזק את השלוחות שלהם. אתה תראה מוטיבציית יתר. באיזשהו מקום, החולשה האמריקאית גורמת לבעיה ביטחונית ישראלית". 

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103fm