עשרות בכירים מאוד במערכת הביטחון לשעבר - ובהם רמטכ״לים, ראשי מוסד ושב״כ בדימוס ואלופים רבים - התייצבו היום (שישי) למפגן מחאה מול ביתו של שר החוץ יאיר לפיד בתל אביב, בקריאה ברורה לחברי הממשלה: ״דונו לאלתר בהצעת המחליטים שהונחה על שולחן הממשלה על ידי שר הביטחון ושר המשפטים להקים ועדת חקירה ממלכתית בפרשת הצוללות וכלי השיט״.
 
מהתנועה לאיכות השלטון והפורום הבטחוני נמסר: ״עברו למעלה מחודשיים מאז שהצעת המחליטים הוגשה על שולחן הממשלה ועיכוב הדיון בה אינו סביר בצורה קיצונית במיוחד כאשר הביטחון הלאומי של מדינת ישראל מונח על כפות המאזניים. אנחנו דורשים לדעת - למי יש סיבה למסמס את חקר האמת במה שמסתמן כפרשת השחיתות הביטחונית החמורה בתולדות מדינת ישראל?״
 
עוד דורשים התנועה והפורום הביטחוני, כי מנדט ועדת החקירה יכלול את כל שמונה פרשות המשנה - ובהן פרשת אישור מכירת צוללות מתקדמות למצרים מאחורי גבה של מערכת הביטחון, כמו אישור קניית צוללות נוספות וספינות מגן כאשר ברקע להחלטות אלה מרחפת עננה כבדה של ניגודי עניינים.
 
״אנו מצפים מכם להניח את האינטרסים הפוליטיים בצד, לפעול אך ורק למען האינטרס הלאומי ולקדם ללא שיהוי נוסף את הקמת ועדת החקירה, אשר תסלק את עננת השחיתות הרובצת מעל קודש הקודשים של הביטחון הלאומי של מדינת ישראל. נגמרו התירוצים, זו חובתכם״.

צמרת מערכת הביטחון לשעבר מול ביתו של לפיד (צילום: באדיבות התנועה לאיכות השלטון)
צמרת מערכת הביטחון לשעבר מול ביתו של לפיד (צילום: באדיבות התנועה לאיכות השלטון)