ראש הממשלה, נפתלי בנט, עורך היום (שני) בשעה 11:00 סקירה מדינית-ביטחונית במסגרת דיון של ועדת חוץ וביטחון בכנסת. הדיון הינו חסוי, אך בנט העניק הצהרה לתקשורת לפני פתיחתו.

רה"מ בנט: "אני רואה חשיבות גדולה בפיקוח פרלמנטרי של הכנסת על הממשלה בכל התחומים, וכמובן בקודש הקודשים שזה הביטחון הלאומי הישראלי. מצב הביטחון הלאומי שלנו טוב ובמגמת התחזקות עם לא מעט אתגרים. הפעולות המרכזיות והחשיבות המרכזית שקרתה השנה זה בייצוב המערכת הישראלית. היא הייתה בסחרור של מספר שנים, מה שפגע פגיעה חמורה בביטחון הלאומי הישראלי על כל ממדיו. ייצבנו את המערכת, העברנו תקציב. כלכלת ישראל איתנה, נמצאת בצמיחה של 7%, בזכות המדיניות שלנו נגד סגרים. בזכות הצמיחה של 7% אנחנו לוקחים לא מעט כסף ומשקיעים בהתעצמות ביטחונית של צה"ל וכלל מערכת הביטחון, כזו שלא ראינו שנים".

"בראש רשימת האתגרים שלנו ניצבת איראן. איראן היא ראש התמנון שמשגר לעברנו, לכל גבולותינו, יריבים וזרועות שלה, ואנחנו מתמודדים יומם וליל מול איראן וגרורותיה. אנחנו עושים שינוי של מעבר לקונספציה של מתקפה רציפה ולא רק מגננה רציפה. ביחס לשיחות בווינה, אנחנו בהחלט מוטרדים. חשוב לי לומר ולהבהיר פה שאנחנו לא צד להסכמים. אנחנו לא מחויבים למה שיירשם בהם, אם ייחתמו, ונמשיך לשמור על חופש פעולה מלא בכל מקום וזמן בלי מגבלות".

יו"ר הוועדה, חבר הכנסת רם בן ברק: "מעל כלל האתגרים הביטחוניים של ישראל מרחפת איראן. את העננה הזאת צריך להסיר. מדינת ישראל, על אף שאינה צד להסכם, ואינה מחויבת לו, צריכה לייחל להסכם שימנע מאיראן להשיג יכולות גרעיניות, לצד הטלת מגבלות על פיתוח מערך הטילים הבליסטיים, מניעת התבססותה בסוריה, מניעת העברת נשק משנה איזון לחיזבאללה וחמאס ולחדול להתעסק בהפצת טרור.

"אם כל זאת לא יתממש – ישראל מחויבת להכין תוכנית מגירה הכוללת גם אופציה צבאית אפקטיבית להשגת המטרות והיעדים של ישראל. לישראל הזכות להגן על עצמה בכוחות עצמה. תפקידנו בוועדה לוודא ולפקח שגופי מערכת הביטחון פועלים למימוש החזון של הממשלה ומוציאים לפועל את הנחיות הקבינט בהיבטי בנין הכוח ותוכניות העבודה הרב שנתיות על מנת להיות מוכנים וערוכים להתמודד עם כל אתגר – מסכין ועד גרעין. כך נעשה״, סיכם בן ברק.

כזכור, ממשלת ישראל התכנסה אתמול כדי לקיים את ישיבתה השבועית. בפתח הישיבה, התייחס ראש הממשלה נפתלי בנט להתגברות גל תחלואת הקורונה בישראל ואמר: "גל האומיקרון איתנו וכמו שכולם מרגישים, הוא מדבק בכל הכוח. ניגש ישר לבעיית הבדיקות: אנו מודעים למחסור ולמחירים. מעבירים בשעות אלה ממש מיליוני בדיקות לבתי האבות, שם הן הכי דרושות".