חברי הכנסת של הליכוד סיירו היום (שלישי) בשטחי הנטיעות הנגב בהם דורשת רע"מ להפסיק את העבודות. ח"כ אבי דיכטר נטע שתיל ואמר: "זה הקטן גדול יהיה. המאבק פה הוא בין אנשים עבריינים לבין המדינה. העבריינים רוצים להשתלט על שטחים שלא שייכים לישוב".

"המדינה עומדת על המשמר באמצעות העץ, הטרקטור והמדיניות. לפעמים המדינה משתהה ולוקח לה זמן אבל כמו שאומרים בערבית הסוס של הממשלה לפעמים צולע אבל מגיע בסוף", הוסיף. ח"כ קרן ברק נטעה עץ ואמרה: "העץ הזה מראה שאנחנו כאן. אנו נשארים כאן. הציונות היא שלנו ולא נוותר על אף אדמה במדינת ישראל".

ח"כ קרן ברק בנגב (קרדיט: ללא)

ח"כ אמיר אוחנה אמר במהלך הסיור כי "מה שאמור היה להיות אירוע שגרתי, נטיעות לקראת ט"ו בשבט, הפך תחת ממשלת התנועה האיסלמית לאירוע שנוי במחלוקת שמצריך היערכות משמעותית של כוחות הביטחון. העמקת השורשים בארץ ישראל בכלל ובנגב בפרט היא המסר שלנו, והדבר הזה מנוגד לתנועה האיסלמית שמבקשת לנשל את העם היהודי מאדמותיו על ידי ניתוק הקשר בין עם ישראל לארץ ישראל".

ח"כ מיקי זוהר אמר: "ארץ ישראל שייכת לעם ישראל. לא נפסיק לטעת עצים בנגב בגלל גחמות התנועה האיסלמית ומנסור עבאס" בסיור השתתפו גם חברי הכנסת מירי רגב, אופיר אקוניס, אלי כהן  וגדי יברקן.

מוקדם יותר, השתתף ח"כ איימן עודה בהפגנה שנערכה במקום. "כל עצי קק״ל לא יסתירו את האמת הפשוטה- האזרחים הערבים בנגב הם בני המקום והם לא הולכים לשום מקום", אמר.


מנגד, יו"ר סייעת רע"מ, ח"כ ווליד טאהא תקף ואמר למעריב: "מה שקורה שם פשוט זוועה! זה ממש לא נטיעת עצים! עשרות כלים כבדים, מיליונים של הוצאות, מראות מזעזעים של עשרות ואולי מאות שוטרים והכל כדי לתת הבטחה על נטיעת עצים!? נראה לך? משהו פה צריך להשתנות! עצים אינם עדיפים על בני אדם! והמדיניות הזו חייבת לעבור מן העולם לטובת שיח מכבד בין המדינה לאזרחיה".

מיוזמות אברהם נמסר: "הנטיעות של קק"ל באדמות שיש עליהן תביעת בעלות של שבט אלאטרש הן נסיון נלוז לקבוע עובדות בשטח ולהשתמש בעצים ככלי פוליטי. במקום לפעול בכוחנות, צריך להיכנס למו"מ ולהגיע לפתרון מוסכם אחת ולתמיד. מדיניות הנישול שמפעילים כלפי הבדואים בנגב חייבת להיפסק".

העימותים בנגב (צילום: עמוד הטוויטר של מוחמד מג'אדלה)
העימותים בנגב (צילום: עמוד הטוויטר של מוחמד מג'אדלה)

כזכור,  מועמד מספר 7 ברשימת רע"מ, עטא אבו מדיעם, איים בתגובה למבצע הנטיעות של קק"ל ואמר כי "אנו לא יכולים להיות שותפים בממשלה שמבצעת נטיעות בנגב".

ח"כ עאידה תומא-סלימאן (הרשימה המשותפת) טענה במהלך דיון בכנסת לאלימות משטרתית נגד המפגינים: "ברגעים האלה מתקיימות עבודות של קק"ל באדמות של משפחת אל אטרש בנגב, עבודות שתחת המעטה של לנטוע יערים מתקיים גזל של אדמות. בינתיים, גם אלימות מופעלת מול הציבור הערבי הבדואי שם, יש שם מעצרים, כולל העיתונאי יאסר עוקבי".

בתנועת "רגבים" צייצו: "מה שלא נכון - אלו לא אדמות הפזורה הבדואית, אלא אדמות מדינה. מה שכן נכון - חברי רע"מ והמשותפת רוצים להפוך את המדינה לאדמות הפזורה.