האיום הבא על שלמות הקואליציה? יו"ר רע"מ מנסור עבאס התייחס היום (שלישי) לסערת הנטיעות בנגב ושיגר, לראשונה בקולו, איום מפורש וחד משמעי לקואליציה, כך דווח הערב בחדשות 12. 

לפי הדיווח, עבאס אמר כי "אני לא יכול להמשיך לחיות עם זה. שיפעילו את המתווה להסדרה. אם לא, אני לא יכול להמשיך. ספגתי כבר דברים לכאורה יותר קשים, אבל כשיורים ישירות לחזה שלי אני לא יכול להחזיק מעמד".

עבאס הוסיף ואיים: "הנגב זה רע"ם. אני דורש להפסיק את הנטיעות ולהיכנס לתהליך מואץ של הסדרה בשלושה-ארבעה אזורים. לא נצביע עם הקואליציה עד שזה ייפתר".

בעקבות הודעתו של עבאס ומפלגת רע"ם על חרם הצבעות עם הקואליציה, הקואליציה הודיעה על ביטול כל הקיזוזים שניתנו למחר, למעט חברי כנסת חולי קורונה.

העימותים בנגב (צילום: עמוד הטוויטר של מוחמד מג'אדלה)
העימותים בנגב (צילום: עמוד הטוויטר של מוחמד מג'אדלה)

בתוך כך, חברי הכנסת של הרשימה המשותפת פנו במכתב לשר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, בדרישה לשחרר את 21 האזרחים הערבים שנעצרו אתמול והיום סביב סערת הנטיעות בנגב, בהם ילד כבן עשר ועיתונאי. 

במכתבם טענו חברי המשותפת: "מדובר באדמות השייכות לכפר לא מוכר אשר תושביו חיים בו מלפני קום המדינה. קק"ל החלה לחרוש את האדמות ולנטוע עצים בצורה מאסיבית במטרה פוליטית מובהקת- לקבוע עובדות, להשתלט על הקרקעות ולהביא לפינוי התושבים".

כזכור, בימים האחרונים התחוללה סערה סביב נטיעות העצים שמבצעת קק"ל באדמות של משפחת אל אטרש בנגב, וחברים שונים ברשימה כבר השמיעו מסרים דומים לזה של עבאס. 

יו"ר סייעת רע"מ, ח"כ וליד טאהא, תקף ואמר למעריב: "מה שקורה שם פשוט זוועה! זה ממש לא נטיעת עצים! עשרות כלים כבדים, מיליונים של הוצאות, מראות מזעזעים של עשרות ואולי מאות שוטרים והכל כדי לתת הבטחה על נטיעת עצים!? נראה לך? משהו פה צריך להשתנות! עצים אינם עדיפים על בני אדם! והמדיניות הזו חייבת לעבור מן העולם לטובת שיח מכבד בין המדינה לאזרחיה".

מועמד מספר 7 ברשימת רע"מ, עטא אבו מדיעם, איים גם הוא בתגובה למבצע הנטיעות של קק"ל ואמר כי "אנו לא יכולים להיות שותפים בממשלה שמבצעת נטיעות בנגב".