הארכיון לא שוכח: שר החוץ יאיר לפיד התבטא בימים האחרונים על סוגיית הפיצויים לעסקים שנפגעו ממשבר הקורונה והצליח, כמו רבים מחבריו לממשלה, לסתור דברים שאמר כשהיה באופוזיציה. 

רק לפני יומיים העלה לפיד פוסט בו כתב כי "אנחנו צריכים לאזן בין הצורך לשמור על ענפים כלכליים שלמים שנפגעו, לבין האחריות שלנו למשק ולעתיד הכלכלה. אנחנו לא נפקיר אנשים שהמגיפה פגעה בהם, נדאג לפיצויים, אבל לממשלה אין כסף בלתי מוגבל".

הוא אף הוסיף וכתב כי "זו מציאות מורכבת. אין פתרונות מוחלטים. הייתי רוצה שיהיו בדיוק כמוכם, אבל אין. יש פה ממשלה טובה, אחראית, שנשענת על מידע רפואי ומדעי עדכני".

זאת, בשונה מדברים שאמר במליאת הכנסת באחד מגלי התחלואה הקודמים, דברי ביקורת חריפים שהעביר על הממשלה ומתווה הפיצויים לעסקים, בהם טען כי "זה לא מורכב", בניגוד ל"מציאות המורכבת" אותה ניסה לתאר בדבריו הנוכחיים. 

לפיד על פיצויים לעסקים כשהיה באופוזיציה: "זה לא מורכב" (צילום: ערוץ הכנסת)

"תנו לאנשים את הפיצוי לפני שהעסק שלהם מתמוטט לא אחרי שהוא מתמוטט. עכשיו. זה לא מורכב. זו הדרך שבה צריכה לפעול ממשלה", טען אז בלהט. "ואם אתם נותנים פיצוי תנו אותו באופן מיידי כמו שעשיתי בצוק איתן, זה לא מורכב. אתה לוקח את הרווחים משנה שעברה ולפי זה נותן את הפיצוי בניכוי ההוצאות. עכשיו. לא עוד חודשיים, לא עוד שלושה, לא כשתיסגר החנות, לא כשייסגר העסק".