האיומים של מפלגת רע"מ על שלמות הקואליציה בצל סערת הנטיעות בנגב נמשכים ועולים מדרגה: ח"כ מאזן גנאים כתב היום (רביעי) בחשבון הפייסבוק שלו כי מעתה יתנגד לממשלה עד שתיסוג מכל פעילות הנטיעות. ח"כ אימאן ח'טיב-יאסין הצטרפה אליו ואמרה כי "נלך עד הסוף והמסר ברור לכולם - חובת ההוכחה היא על מי שמחליט עכשיו להמשיך בנטיעות". 

גנאים כתב בחשבון הפייסבוק שלו בערבית: "אני מאזן גנאים, בן העיר סכנין ובן המזרח התיכון הערבי, מודיע כאן בדף הרשמי שלי ובכל פלטפורמה, מהיום אני נגד הממשלה הזו עד שהיא תיסוג מכל פעילות הנטיעות, לא הגיוני לתת להם ממשלה בזמן שהם מבקשים מאיתנו לא לחיות בכבוד על הארץ שלנו".

הוא הוסיף: "הנגב הוא הבית שלי, הנגב הוא המשפחה שלי, הנגב הוא קו אדום". 

חברתו למפלגה ח"כ אימאן ח'טיב-יאסין התייחסה גם היא לאירועים בנגב בכאן ב' ואמרה על ההחלטה של רע"מ להחרים את ההצבעות במליאה: "נלך עד הסוף. באנו לשותפות הזו בתקווה שיש כאן שותפים שמבינים שיש זכות בבסיסית לאזרחים ערבים במדינה לחיות בה. בשביל זה באנו. אני אומרת בוודאות באנו כדי לשרת את האזרחים הערבים, בשביל זה אנחנו כל הזמן בוחנים ובודקים מהי טובתם". 

בהתייחסה לדברי השר זאב אלקין שאמר כי הנטיעות ימשכו אמרה: "אנחנו יודעים מי יכול לקבוע בינתיים את הדברים. השר אלקין יכול להגיד מה שהוא רוצה, אבל הוא גם צריך לבחון את העתיד הקרוב. האזרחים בנגב מגיע להם לחיות על אדמותיהם בכבוד ולהתפרס מאדמותיהם. לא יכול להיות מה שקורה בנגב".

"אי אפשר לבוא כמשטר צבאי ולקבוע מציאות מהרגע מהרגע כאילו אין שם אף אחד ואין שותפים. המסר ברור לכולם. הם יחליטו האם הם רוצים להמשיך במציאות עגומה שממשיכה בשנאה או לתת אופציה לקואליציה הזאת שהוכיחה שהיא אפשרית. כולנו יודעים שבמדינת ישראל יש אזרחים שרוצים לחיות בכבוד בשלום ובשיוויון. חובת ההוכחה היא על מי שמחליט עכשיו להמשיך בנטיעות".

אימאן ח'טיב יאסין בוועדה המיוחדת לענייני החברה הערבית (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)
אימאן ח'טיב יאסין בוועדה המיוחדת לענייני החברה הערבית (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)

כזכור, אתמול יו"ר רע"מ מנסור עבאס שיגר לראשונה איום מפורש וחד משמעי לקואליציה סביב סוגיית הנטיעות והודיע כי מפלגתו לא תצביע עם הקואליציה עד לפתרון המשבר. 

עבאס אמר כי "אני לא יכול להמשיך לחיות עם זה. שיפעילו את המתווה להסדרה. אם לא, אני לא יכול להמשיך. ספגתי כבר דברים לכאורה יותר קשים, אבל כשיורים ישירות לחזה שלי אני לא יכול להחזיק מעמד".

הוא הוסיף ואיים: "הנגב זה רע"ם. אני דורש להפסיק את הנטיעות ולהיכנס לתהליך מואץ של הסדרה בשלושה-ארבעה אזורים. לא נצביע עם הקואליציה עד שזה ייפתר".