צמרת מערכת הביטחון לדורותיה קוראת להקמת ועדת חקירה לפרשת הצוללות: עשרות בכירים לשעבר במערכת הביטחון, בהם רמטכ״לים, ראשי מוסד ושב״כ בדימוס ואלופים רבים, הפגינו הערב (שבת) סמוך לביתו של שר החוץ יאיר לפיד בדרישה להקים מיידית ועדת חקירה ממלכתית לפרשת הצוללות וכלי השיט. 

הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ בהפגנה למען ועדת חקירה לפרשת הצוללות (צילום: באדיבות התנועה לאיכות השלטון)

ההפגנה מגיעה על רקע הדיווחים כי למרות ששר החוץ לפיד ושר הביטחון בני גנץ הודיעו אתמול שהוועדה תוקם מחר - מסתמן שההצעה לא תעלה מחר לאישור הממשלה.

עשרות הבכירים יוצאים בקריאה ברורה ומשותפת לחברי הממשלה: ״דונו לאלתר בהצעת המחליטים שהונחה על שולחן הממשלה כבר לפני יותר מחודשיים להקים ועדת חקירה ממלכתית בפרשת הצוללות וכלי השיט״.

בוגי יעלון בהפגנה למען ועדת חקירה בצוללות (צילום: באדיבות התנועה לאיכות השלטון)
בוגי יעלון בהפגנה למען ועדת חקירה בצוללות (צילום: באדיבות התנועה לאיכות השלטון)

 
מהתנועה לאיכות השלטון והפורום הבטחוני נמסר: ״עיכוב הדיון בהצעת המחליטים אינו סביר בצורה קיצונית במיוחד כאשר הביטחון הלאומי של מדינת ישראל מונח על כפות המאזניים".

"אנחנו דורשים לדעת - למי יש סיבה למסמס את חקר האמת במה שמסתמן כפרשת השחיתות הביטחונית החמורה בתולדות מדינת ישראל. חייבים לסלק את עננת השחיתות הרובצת מעל קודש הקודשים של הביטחון הלאומי של מדינת ישראל. נגמרו התירוצים, זו חובתכם״.

שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון נאם והתייחס לכך שנתניהו מעולם לא נחקר בפרשה: ״מנדלבליט איבד את עמוד השדרה המוסרי שלו ואת היושרה המקצועית שלו״.

הרמטכ״ל לשעבר רא״ל (במיל׳) דן חלוץ, נאם גם: ״מי שאין לו מה להסתיר צריך להיות הראשון לתמוך בהקמת ועדת חקירה ממלכתית.
הדברים שלא נבדוק היום יהפכו לתקדים של מחר. נמשיך עד שתוקם הוועדה". 

דן חלוץ בהפגנה למען ועדת חקירה בפרשת הצוללות (צילום: באדיבות התנועה לאיכות השלטון)
דן חלוץ בהפגנה למען ועדת חקירה בפרשת הצוללות (צילום: באדיבות התנועה לאיכות השלטון)