משפחת נתניהו נפגשה הערב (ראשון) עם עורך הדין בועז בן צור, על מנת לקבל החלטה בנוגע לעסקת הטיעון. מול הבית התגודדו כמה מפגינים שצעקו נגד הסדר הטיעון, אבל גם היו כמה בודדים שהשמיעו קריעות עידוד לנתניהו.

כוחות משטרה שהיו במקום מנעו מאנשי התקשורת ועוברי האורח להתקרב לבית. לאחר שבני הזוג נתניהו עזבו, גם עורכי הדין מההגנה יצאו מהבית ולא מסרו פרטים על הפגישה בה נדון הסדר הטיעון עליו דווח בימים האחרונים.

גורם המעורה בפרטי הפגישה מסר לחדשות 12 כי בסוף מדובר בהחלטה של אדם אחד - נתניהו. לדבריו, בפגישה הוחלט להוסיף ולנסות להתקדם בכיוון הסדר. לפי הגורם, אם היועץ יהיה נכון ללוח זמנים קצר והדוק - הכיוון יהיה ללכת להסדר טיעון. חרף ההתנגדות של שרה נתניהו ושל הילדים, עורכי הדין המשמעותיים - בן צור ועמית חדד - חושבים שזו "עסקה מצוינת", ולכן הכיוון הוא להוסיף ולהתקדם.

עוד קודם לכן דווח בחדשות 13 כי רעייתו של יו"ר האופוזיציה, שרה נתניהו, היא המתנגדת העיקרית לכך שבעלה יחתום על הסדר טיעון. על פי הדיווח, הסיבה להתנגדותה המוקדמת היא "שפקיד" (היועץ המשפטי לממשלה) הוא זה שיקבע. לדברי רעיית ראש הממשלה לשעבר, נתניהו לא עשה כלום ואין סיבה שהוא יפרוש מהחיים הפוליטיים כפי שהמתווה המסתמן ייאלץ אותו לעשות.

שרה נתניהו בביתו של עו''ד בן - צור (צילום: יותם רונן, וואלה!)
שרה נתניהו בביתו של עו''ד בן - צור (צילום: יותם רונן, וואלה!)

עוד דווח כי גם לבנו של ראש האופוזיציה, יאיר נתניהו, יש השפעה גדולה. שניהם ביחד עם נתניהו עצמו הם אלה שיקבעו. בקרב סנגוריו של נתניהו עדיין יש הסכמה שיש ללכת להסדר.

בתוך כך, בחדשות 12 ציטטו בכיר בפרקליטות, אשר טוען כי הסיכוי להוצאתו לפועל של הסדר הטיעון נמוך: "הסיכוי שיהיה הסדר אצל מנדלבליט הוא קטן מאוד, עד כדי קלוש. התקשורת הולכת הרבה יותר קדימה מהמציאות. אין מבחינה מעשית כמעט זמן. גם אם ההכנה תסכים לתנאים של היועץ, ולצורך העניין יקרה הבלתי אפשרי ונתניהו יסכים להיפרד מהקריירה הפוליטית, עדיין צריך לנהל משא ומתן שלם מול צוות התביעה שמנהל את התיק, על כל תו ותג וכל ניואנס בניסוח, זה אירוע שלם".

יאיר נתניהו בביתו של עו''ד בן - צור (צילום: יותם רונן, וואלה!)
יאיר נתניהו בביתו של עו''ד בן - צור (צילום: יותם רונן, וואלה!)

כזכור, העיתונאי בן כספית חשף לראשונה ב"מעריב" כי במהלך השבועות האחרונים התנהלו מגעים בין ראש הממשלה לשעבר נתניהו לבין הפרקליטות על עסקת טיעון, כך לפי מקורות המעודכנים בפרטים. לשני הצדדים הייתה סיבה טובה לקיומם של המגעים הללו. נתניהו העריך שמנדלבליט מעוניין לסיים את כהונתו עם "שולחן נקי", וכי ניתן לנצל את חלון הזמנים הצר בטרם הפרישה כדי לסגור עסקה מהירה בתנאי לחץ. 

עוד נחשף כי נתניהו הוא זה ש"גייס" את נשיא בית המשפט העליון לשעבר אהרן ברק "לחזק" את היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לפעול בעניין עסקת הטיעון. לצורך כך, נתניהו שיגר אל ברק את עו"ד מיכאל ראבילו. ברק התלבט והסכים. היום, התייחס ברק לטענות ואמר בשיחה עם וואלה! כי "נתניהו היה מגן על מערכת המשפט, עם הגשת כתב האישום נגדו - הפך למנפץ". למרות הביקורת, ברק הבהיר כי הוא "עדיין תומך בהסדר טיעון עם נתניהו".

ברק לא מייחס חשיבות לביקורת שנשמעה על מעורבותו בהסדר הטיעון, לפיה עמדו עלולה לכבול את שופטי בג"ץ. "מה פתאום", אמר נשיא העליון בדימוס, "בית המשפט לא כבול לשום דעה משלי, לא לדברים שכתבי בפסקי דין בעבר ולא לדברים שאני אומר היום".