ח"כ מוסי רז שוחח היום (ראשון) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM על חוק האזרחות שאושר היום בוועדת השרים לחקיקה ותקף את שותפתו לקואליציה, שרת הפנים איילת שקד: "היא עשתה איתנו הסכם ועליה לכבד אותו, אנחנו מילאנו את חלקנו והיא צריכה למלא את חלקה". 

בפתח דבריו אמר רז כי "הנוסח של איילת שקד הוא נוסח קיצוני. אנחנו חלק מקואליציה ואנחנו משלמים מחיר. ביום רביעי לפני 18 יום עלו להצבעה 4 הצעות חוק שלי שהצעתי נגד 3 מהן, אני יודע שאני צריך להצביע גם נגד דברים שאני מאמין בהם. זה לא עניין של צביעות יש הבדל, אנחנו כקואליציה מקבלים עלינו חבילה מסוימת שיש לעמוד בה. זאת בדיוק הסיבה מדוע אנחנו מתנגדים עכשיו כל כך".

"הקמת ממשלה עם ערבים היא גם אחד העקרונות, הרבה פעמים אתה נאלץ לוותר על עקרון אחד לטובת אחר. דווקא בגלל שחשובה לנו שלמות הקואליציה ועסקת החבילה אנחנו מוחים על מה שקרה פה עכשיו שזה שתי עבירות על מה שצריך לעשות".

"איילת שקד עשתה איתנו הסכם ועליה לכבד אותו, אנחנו מילאנו את חלקנו והיא צריכה למלא את חלקה. לא מעבירים הצעות על הראש של סיעות בקואליציה בעזרה של האופוזיציה ולכן הדבר הזה לא מקובל. מה ששקד עושה כאן זאת בעיטה בכל כלל קואליציוני מינימלי ולזה אנחנו לא יכולים להסכים".

"אני חוטף הרבה סתירות כדי לקיים את הקואליציה הזו אבל יש סתירות שאני רוצה לחמוק מהן. זו הפרה של כל מה שהובטח, אי אפשר לפרש את זה אחרת מאשר הפרה של ההסכם הקואליציוני. אני עדיין מקווה שהממשלה תתעשת ולא תעשה את הדבר הזה".

כשנשאל אם הסדר טיעון עם נתניהו יפרק את הממשלה השיב: "לא, אני לא רואה איך זה... יש כל מיני תיאוריות ואני לא רואה את זה קורה. אני לא פרשן פוליטי ואני חושב שעסקת טיעון עם נתניהו היא טעות, מגיע לאזרחי ישראל לדעת אם הוא אשם או זכאי".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו, 103fm