יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו, קיים הלילה שיחת התייעצות עם בני משפחתו, בסיומה הוחלט להמשיך ולהתקדם לעבר עסקת טיעון. הבוקר (שני) שוחח הכתב המשפטי של חדשות 13, אביעד גליקמן, עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM וניתח את מצב העניינים.

"אין עוד שורה תחתונה למיטב ידיעתי, צריך להחזיר תשובה ברורה - כן קלון או לא קלון למתווה שהציג היועמ"ש, המתווה שאמרנו שיכול להיות שיסכימו עליו. למיטב ידיעתי עוד אין תשובה ברורה הבוקר. אני משער שנתניהו יסכים, שזה משהו שיהיה אפשר להיכנס אולי למו"מ למרות שאני שומע בפרקליטות לא מרוצים מהעניין הזה, אבל יהיה מה לדבר על זה במסגרת מו"מ", פתח גליקמן את דבריו.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

גליקמן ניתח את נטיית בני המשפחה: "שרה מתנגדת ממה שאני יודע, אתמול בערב שרה התנגדה להסכם. יאיר גם. אבנר עד כמה שאני יודע הביע התנגדות רפה וחלק מהסביבה הקרובה של רה"מ לשעבר נתניהו גם מתנגדים, אבל עורכי דינו תומכים לחלוטין. במשפחה התנגדות... תלוי איך מציגים אותה. שרה בהתחלה תמכה אח"כ התנגדה. יאיר למיטב ידיעתי מההתחלה הביע התנגדות".

כשנשאל גליקמן מה גרם לשינוי בעמדת בני המשפחה השיב גליקמן: "אני חושב שרואים את הסערה הציבורית מבחינת תומכי נתניהו, מבחינת מה שמעלים ומצייצים, ויודעים שבנו של נתניהו חשוב לו מאוד העניין הזה, גם שרה כנראה שמדברת עם אנשים סביבה שמסבירים לה שמבחינתם לכאורה זה טעות. גם כל הזמן הכינוי הנלעג מנדלבליט – פקיד יקבע לו? בוא ניתן לביהמ"ש להחליט, התיק קורס". 

על היוזמה למימון המונים למען נתניהו אמר גליקמן: "למיטב ידיעתי נתניהו לא ממש משלם, יש לו חובות לעורכי הדין הקודמים יכול להיות שזה גם שיקול אצלו. לא חושב שזה שיקול מרכזי, משפט עולה הרבה כסף למרות שאני לא יודע למי הוא משלם ומתי. לא מובן לי מה לפותח הד סטארט למיליונר שלא צריך כסף, מוזר מאוד. זה עניין גם של איך המשפט יתנהל. ככל שהמשפט מתקדם ושומעים עדויות האפשרות להגיע לעסקת טיעון טובה מבחינת נתניהו תפחת, עוד מעט פילבר אמור לעלות להעיד, תלוי אם בפרקליטות יראו בזה עדות טובה".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm