קמפיין גיוס ההמונים שפתח אתמול איש התקשורת ינון מגל, עבור יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, סחף אחריו אלפי ישראלים אשר תרמו למעלה ממיליון שקלים. הבוקר (שני) גולן יוכפז וענת דוידוב העלו את הנושא בתכניתם ב-103FM, כאשר לשיחה הצטרפו גם יוזם הפרויקט מגל וגם עורך הדין שחר בן מאיר שניסה לעצור את הקמפיין.

לטענת עו"ד בן מאיר, הבעיה המרכזית בגיוס הכספים היא שלא ידוע מהי מטרתו: "מבחינה משפטית, יש שתי בעיות, קודם כל לא ברור אם הגיוס הוא למימון הוצאות המשפט או לתשלום הקנס. אם זו האפשרות השנייה, מדובר בעבירה פלילית. בעיניי כל הסיפור הזה יש בו חשד לפלילים".

על מנת לעצור את הקמפיין, בן מאיר שלח כבר אתמול מכתב התראה לפני תביעה לעמותת מוסרי ולדבריו גם לפרקליט המדינה ולרשם העמותות. "יכול להיות שאפנה לגורמים נוספים, כנראה שהכסף לא יעבור לנתניהו", אמר עורך הדין.

לאחר שעורך עדין סיים את דבריו, עלה מגל לשידור והסביר כיצד הוא רואה את הדברים: "אם בסופו של דבר אין עסקה והמשפט ימשיך, זה יעלה המון כסף. נתניהו יגיש בקשה לוועדת האתיקה והם יאשרו לו לגייס כספים, ואז אני אגיד לו שלי יש כסף".

באשר לסוגיה המשפטית, מגל טוען כי לא מדובר באישור בדיעבד של גיוס כספים, אלא בקשה רגילה: "עבור נתניהו זה לא בדיעבד, אלא מלכתחילה. אני לא קשור אליו, אני אספתי כספים בלי קשר. היועצת המשפטית אמרה שהוא צריך להגיש קודם כל בקשה, עניתי לה שאני לא חבר כנסת ולא דיברתי איתו, אני פשוט החלטתי שאני עושה גיוס".

על השאלה מדוע יש צורך לאסוף את הכסף לנתניהו, שהרי מדובר באיש אמיד ובעל אמצעים, השיב מגל כי "גם אם אתה עשיר, זה יכול להגיע לעשרות מיליונים. לכן, אם הימין מרגיש שכולו עומד על הדוכן, אז בבקשה".

"נתניהו יכל להיות מולטי מיליונר, במקום זה הוא משרת את הציבור ועומד שם. הוא נאבק את המאבק, אבל כל אדם שמרגיש ככה יכול לתרום. הוא גם מנהיג המחנה וגם אדם פרטי, כל החלטה שלו בנושא עסקת הטיעון אני אקבל כי אני יודע איזה סיוט הוא עבר בשנים האחרונות", המשיך להסביר מגל.

לסיום, הוא התייחס לאפשרות שנתניהו יחתום על הסכם הטיעון ויודה בעבירות: "לא משאירים לו ברירה, פרופ' רות גביזון כבר אמרה שהוא לא יקבל משפט צדק. אף אחד לא יכול להאמין 100% בשופטים, הם לא בשר ודם? גם אם הוא יגיד מודה, הוא יהיה הראשון שיגיד את זה לא באמת? מה שנתניהו מקבל מהציבור בגיוס זה לא רק כסף, זה ריגש את המשפחה, יאיר כתב לי שזה מרגש אותו".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm