ראש הממשלה נפתלי בנט הודיע היום (שני) כי הבידוד למאומתים ולנחשפים אליהם יקוצר לחמישה ימים. קיצור הבידוד תלוי בביצוע שתי בדיקות שליליות. ההחלטה התקבלה לאחר דיונים פנימיים של גורמי המקצוע במשרד הבריאות.

בנט אמר לאחר ההחלטה: "מדינת ישראל עומדת עכשיו בפני שיא תחלואת גל האומיקרון. לכן אנחנו רואים הרבה מאומתים והרבה מבודדים, והדבר הזה יוצר עומס כבד על המשק. לכן, קיבלתי החלטה יחד עם שר הבריאות, מערכת הבריאות ומומחים, לקצר את ימי הבידוד משבעה ימי בידוד לחמישה ימי בידוד".

בנט הסביר כי "החלטה זו תאפשר מצד אחד, להמשיך לשמור על בריאות הציבור, ומצד שני, אמנם קשה, אבל לקיים את הכלכלה בתקופה הזאת כדי שנעבור את הגל הזה בשלום". 

מוקדם יותר היום שר הבריאות ניצן הורוביץ התייחס לנושא בפתח ישיבת סיעת מרצ בכנסת באומרו, כי "אנחנו מקדמים את קיצור הבידוד לחמישה ימים. בימים הקרובים נרחיב את חלוקת ערכות הבדיקה הביתית - בחינם".

הוא הדגיש כי גישת הממשלה הנוכחית ומשרדו היא "מאוזנת, ללא היסטריה", והוסיף: "אנחנו כל הזמן בניהול סיכונים, אנחנו צריכים להמשיך לשמור על הבידוד כדי למנוע הדבקה, ולצד זאת, להבטיח משק פועל. לאפשר לעסקים לעבוד, ולתלמידים להגיע לבית הספר וללמוד בכיתה".

ניצן הורוביץ מבשר על פונדקאות לגברים יחידניים והומואים (צילום: צילום מסך)
ניצן הורוביץ מבשר על פונדקאות לגברים יחידניים והומואים (צילום: צילום מסך)

בתוך כך, במשרד הבריאות פרסמו את השינויים במתווה הבידוד, אשר ייכנסו לתוקף החל מיום רביעי: מאומתים ישהו בבידוד חמישה ימים מלאים, וישתחררו ממנו רק לאחר תוצאה שלילית בבדיקת אנטיגן ביתית שבוצעה ביום הרביעי בערב, תוצאה שלילית בבדיקת אנטיגן ביתית שבוצעה ביום החמישי בערב, ובתנאי שאין תסמינים. מחלימים לא יידרשו עוד באישור רופא לטובת שחרור מבידוד.

לא מחוסנים/לא מחלימים שנחשפו למאומת והם בני פחות מ-60 ולא בקבוצת סיכון, ישהו בבידוד חמישה ימים מלאים, ולא יידרשו עוד לבצע בדיקת אנטיגן מפוקחת עם הכניסה לבידוד. החובה לבצע בדיקה מפוקחת בסיום הבידוד - נותרת ללא שינוי.

משרד הבריאות הדגיש  כי בשל העומסים שיוצרת תחלואת האומיקרון, מיועדות בדיקות ה-PCR רק לבני 60 ומעלה ולאנשים בסיכון.  במאמץ לתת קדימות במסירת תוצאות הבדיקה לאוכלוסייה זו, כדי להעניק טיפול תרופתי מהיר במידת הצורך, החל מיום רביעי מי שאינו נכלל באוכלוסיות היעד (בני 60 פלוס וקבוצות בסיכון), לא יורשה עוד לבצע בדיקת PCR בקופות החולים.