הישג לחברי הכנסת החרדים בפרט ולקואליציה בכלל לאחר שחוק הגיוס שנועד להסדיר את גיוס בני הישיבות לצה"ל נפל בקריאה ראשונה בתיקו 54-54. 

סייעת ש"ס מסרה בתגובה: "החוק הפוליטי של לפיד וליברמן שכולו התעמרות בבני הישיבות - נפל במליאה. במדינת היהודים לא יגבילו לומדי תורה. תודה מיוחדת לח״כ רינאווי על התנגדותה לחוק (היא נימקה: עשיתי זאת בשביל ח״כ ינון אזולאי שהוא אדם הגון). ולאדון עבאס, שגם אכל את הדגים וגם הצביע נגד מצפונו, כדאי שיבין שכסף לא קונה הכל".

ח''כ פרוש (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
ח''כ פרוש (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)

ח"כ סמוטריץ׳ אמר: "שוב הצד השמאלי בקואליציה עושה מה שהוא רוצה. ורק הצד ה"ימני" ימשיך לישר קו עם הגחמות של עבאס ויאיר גולן ולא יעמוד על שלו. פשוט כי זה כבר לא שלו. לא נשארו להם ערכים או דרך. רק הכיסא. ‏הממשלה הזו לא תחזיק מעמד הרבה זמן. היא תיפול בעזרת השם מהר מאוד ואנחנו נחזור להוביל את מדינת ישראל".

ח״כ אופיר סופר מסר: "קואליציה בקריסה. הפסדים במליאה שבוע אחר שבוע למרות מכירת החיסול לרע"מ. מגיע לאזרחי ישראל ממשלה מתפקדת. הגיע זמנה של הממשלה ללכת הביתה". יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, ח"כ יריב לוין אמר: "מפלה קשה לקולאיציה. חוק הפילוג והשיסוי של ליברמן נפל".

ח"כ אייכלר אמר בתגובה: "ה' ילחם לכם ואתם תחרישון. יש רגעים שהים מקדימה והמצרים מאחורה והבג"צ עומד וחרבו נטויה להפיל את ילדינו ל"כור ההיתוך" של התרבות הרעה. והקב"ה יצילנו מידם. נמשיך להגן  על לומדי התורה. עד שנבטל את חוק גיוס החובה בכפיה?".

מנגד, השר קארין אלהרר אמרה: "הצבעה נגד שוויון בנטל היא הצבעה נגד כלכלת ישראל ואזרחי ישראל. זה לא משנה אם היא מגיעה מהקואליציה או מהאופוזיציה, היא פשוט מביכה". ח"כ קושניר התייחס גם הוא ואמר כי "הגיע הזמן שכל אזרח ישראלי יהיה שווה בזכויותיו ובחובותיו. כך צריך להיות במדינת חוק. הדרך תהיה דרך ארוכה, אך בסופה נשיג את המטרה. חוק הגיוס יעבור!

יו"ר סיעת יש עתיד ומ"מ יו"ר הקואליציה בועז טופורובסקי מסר: "בקואליציה משחקים קבוצתי. זה לא קל, לפעמים צריך לוותר, אבל זה המחיר אם רוצים באמת לייצר שינוי מבפנים, לא רק לצעוק מבחוץ. מי שלא מבינה את זה, לא פוגעת רק בחבריה לקואליציה, אלא באזרחיות ובאזרחי ישראל כולם".