היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הקשיח עמדות כלפי עסקת הטיעון עם בנימין נתניהו ולא מסכים לפרשה לפיה בית המשפט יכריע בסוגיית הקלון, כך דווח הערב (שלישי) בחדשות 13. עוד דווח כי ישנו קיפאון מוחלט במגעים בין נתניהו לפרלקליטות - כל צד מחכה לפנייה מהצד השני. גורמים במשרד המשפטים אמרו כי מנדלבליט "התקרר" מהרצון להגיע להסדר. 

מוקדם יותר השבוע נפגשה משפחת נתניהו עם עורך הדין בועז בן צור, על מנת לקבל החלטה בנוגע לעסקת הטיעון. גורם המעורה בפרטי הפגישה מסר לחדשות 12 כי בסוף מדובר בהחלטה של אדם אחד - נתניהו. לדבריו, בפגישה הוחלט להוסיף ולנסות להתקדם בכיוון הסדר.

מנגד, פרקליטיו של נתניהו הכחישו אמש את הדיווחים לפיהם נתניהו הסכים שיוטל עליו קלון במסגרת הסדר הטיעון המסתמן עם הפרקליטות ומסרו: "בניגוד לפרסום, נתניהו לא הודיע שהוא מוכן לקלון". הודעת הפרקליטים הגיעה לאחר שדווח בחדשות 12 כי נתניהו מוכן להסדר טיעון כולל סעיף הקלון, שצפוי להרחיקו לשבע שנים מהשירות הציבורי. 

קודם לכן דווח בחדשות 13 כי רעייתו של יו"ר האופוזיציה, שרה נתניהו, היא המתנגדת העיקרית לכך שבעלה יחתום על הסדר טיעון. על פי הדיווח, הסיבה להתנגדותה המוקדמת היא "שפקיד" (היועץ המשפטי לממשלה) הוא זה שיקבע. לדברי רעיית ראש הממשלה לשעבר, נתניהו לא עשה כלום ואין סיבה שהוא יפרוש מהחיים הפוליטיים כפי שהמתווה המסתמן ייאלץ אותו לעשות.

בנימין ושרה נתניהו  (צילום: מרק ישראל סלם)
בנימין ושרה נתניהו (צילום: מרק ישראל סלם)


כזכור, העיתונאי בן כספית חשף לראשונה ב"מעריב" כי במהלך השבועות האחרונים התנהלו מגעים בין ראש הממשלה לשעבר נתניהו לבין הפרקליטות על עסקת טיעון, כך לפי מקורות המעודכנים בפרטים. לשני הצדדים הייתה סיבה טובה לקיומם של המגעים הללו. נתניהו העריך שמנדלבליט מעוניין לסיים את כהונתו עם "שולחן נקי", וכי ניתן לנצל את חלון הזמנים הצר בטרם הפרישה כדי לסגור עסקה מהירה בתנאי לחץ. 

עוד נחשף כי נתניהו "גייס" את נשיא בית המשפט העליון לשעבר אהרן ברק "לחזק" את היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לפעול בעניין עסקת הטיעון. לצורך כך, נתניהו שיגר אל ברק את עו"ד מיכאל ראבילו. ברק התלבט והסכים